کاشت 50 تا 100 هزار اصله درخت در منطقه گردشگری دره گردو تا انتها سال

به گزارش سهندبلاگ، استاندار مرکزی از کاشت 50 تا 100 هزار اصله درخت در منطقه گردشگری دره گردو تا سرانجام سال خبر داد.

کاشت 50 تا 100 هزار اصله درخت در منطقه گردشگری دره گردو تا انتها سال

به گزارش خبرنگار از ، سید علی آقازاده استاندار مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران کل دفتر فنی استانداری، گردشگری، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست، آب منطقه ای، منابع طبیعی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اراک از اقدامات اجرا شده توسط دستگاه های اجرایی درمنطقه نمونه گردشگری دره گردو اراک بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در جلسه ای که بعد از این بازدید در منطقه خاتمهیی دره گردو تشکیل شد، گزارش کاملی از روند اقدامات اجرا شده در این منطقه ارائه نمود و عنوان داشت: منطقه گردشگری دره گردو دارای سابقه طولانی است و بخشی از دره در سال 1385 تحت عنوان منطقه نمونه گردشگری، دارای طرح مصوبه هیات دولت می باشد.

مهدی زندیه وکیلی افزود: برخی از دستگاه های دولتی در گذشته به صورت پراکنده یک سری فعالیت هایی را در راستای تربیت بدنی، خدماتی و گردشگری در قسمت هایی از ورودی این دره انجام داده اند لیکن از سرمایه گذاران بخش خصوصی در ارتباط با طرح های گردشگری استفاده نشده است.

وی به تشکیل کارگروه ساماندهی منطقه نمونه گردشگری گردو با عضویت میراث فرهنگی، شهرداری اراک، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، محیط زیست و منابع طبیعی در سال 1392 اشاره کرد و گفت: در کارگروه مذکور به این نتیجه رسیدیم که باید فعالیت ها را در دو بخش دره مذکور مورد پیگیری قرار دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی شرح داد: در بخش زیست محیطی؛ اقدامات قابل توجهی توسط منابع در حوزه آبخیز داری از جمله احداث سیل بند ها و آبگیرها، بوته و درختکاری و حتی گیاهان دارویی، و ساماندهی تفرجگاه ها اجرا شده است.

زندیه وکیلی عنوان داشت: در قسمت ورودی دره هم یک سری اقدامات مانند ورزشی، احداث پارکینگ، کاربری های خدماتی، درختکاری، روشنایی و ساماندهی رودخانه فصلی، توسط دستگاه های مختلف مانند گردشگری، شهرداری، راه و شهرسازی، توزیع برق و اعضای سازمان های مردم نهاد اجرا شده است.

او افزود: به منظور تهیه طرح کامل و جامع گردشگری دره گردو، مشاور جدیدی را بکارگیری کردیم و از او خواستیم که اولا دامنه وسیع تری را برای طرح در نظر بگیرد ثانیا از طرح های مجزایی که محیط زیست، گردشگری، منابع طبیعی و تربیت بدنی تهیه کرده بودند، تا حد امکان استفاده و در طرح جدید، مجموعه ای ازکاربری های مورد نیاز طبیعت گردی، گردشگری، تربیت بدنی، خدماتی و ... را لحاظ کند.

معاون استاندار مرکزی گفت: در نهایت طرح کاملی برای منطقه نمونه گردشگری دره گردوی اراک توسط مشاور مربوطه تهیه و چندین بار در کارگروه ذیربط مطرح و مورد تایید اعضا قرار گرفت سپس طرح به تصویب کارگروه زیربنایی و شهرسازی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید.

زندیه وکیلی طرح تهیه شده را چنین توصیف کرد: در طرح منطقه نمونه گردشگری دره گردوی اراک تمام مجموعه های گردشگری که مورد نیاز مردم شهر است، از جمله مجموعه های پذیرایی، واحد های اقامتی، هتل، مجموعه های رفاهی، واحد های تجاری، مجموعه های فرهنگی ورزشی و ... دیده شده و آماده اجراست.

او نیاز به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و شرح داد: تا کنون تمام هزینه های زیرساختی منطقه گردشگری گردو با استفاده از اعتبارات استانی اجرا شده و بر اساس تاکیدات استاندار محترم، بخش هایی از طرح را با تامین اعتبارات ملی و استانی اجرا خواهیم کرد تا رغبت لازم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت اجرای طرح های بزرگ و کوچک گردشگری در این منطقه فراهم گردد.

در این جلسه براساس تاکید استاندار مرکزی، مقرر شد که تا خاتمه سالجاری بین 50 تا 100 هزار اصله درخت در منطقه گردشگری دره گردو غرس و آب مورد نیاز توسط شرکت آب منطقه ای برآورد و تامین گردد. اداه کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز موظف شد در خصوص جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح های گردشگری در منطقه با جدیت بیشتر اقدام نماید.

استاندار مرکزی در این نشست تاکید کرد: ابتدا باید با تامین اعتبار و اجرای کامل زیرساختها، جاذبه لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم گردد.

او به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ماموریت داد که با مدیریت کمیته های زیرمجموعه کارگروه ویژه منطقه گردشگری گردو، نسبت به پیگیری تکالیف دستگاه های ذیربط اقدام نماید و طی چهار جلسه تا خاتمه سالجاری با حضور استاندار، موضوع بررسی و نتایج حاصله از اقدامات دستگاه های مربوطه مورد پیگیری قرار گیرد.

ر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5207

به "کاشت 50 تا 100 هزار اصله درخت در منطقه گردشگری دره گردو تا انتها سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت 50 تا 100 هزار اصله درخت در منطقه گردشگری دره گردو تا انتها سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید