عید سال جاری با کمترین هزینه به کجا می توانیم برویم؟

به گزارش سهندبلاگ، مقاصد مقرون به صرفه برای سفر در عید

عید برترین زمان برای رفتن به سفر است، تعطیلات طولانی و هوا خوب بهاری خیلی ها را وادار می نماید تا باروبندیل ببندد و راهی شوند. گاهی بارها در طول سال دلمان هوای سفر می نماید اما مشغله های شغلی و زندگی معمولا باعث می گردد تا سفر را به تعطیلات عید موکول کنیم. الان که چند ماهی تا تعطیلات عید مانده شاید اینکه برای عید به کجا بروید فکرتان را مشغول نموده باشد و مدام به این فکر کنید که آیا باید فقط به تماشا شهرهای ایران بروید و یا سفری خارجی داشته باشید و اگر قرار باشد به مقاصد خارجی بروید از بین آن ها کدام را انتخاب کنید. در میان برنامه ریزی هایتان ممکن است کمی هم برای سفر خارجی در عید دو دل باشید و فکر کنید هزینه های سفر در این تعطیلات چند برابر روزهای عادی ست اینجاست که دوست دارید مقاصدی را پیدا کنید که سفر به آن ها مقرون به صرفه تمام می گردد. می خواهیم در این پست از سفرهای خارجی مقرون به صرفه در عید حرف بزنیم تا بدون دغدغه های اقتصادی سفر لذتبخشی را داشته باشید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از مقاصد مقرون به صرفه برای سفر در عید حرف بزنیم.

عید سال جاری با کمترین هزینه به کجا می توانیم برویم؟

استانبول

وقتی صحبت از مقاصد مقرون به صرفه برای سفرهای عید می گردد خیلی هایمان ناخداگاه یاد ترکیه می افتیم، کشوری که سفر به آن احتیاجی به ویزا ندارد و این می تواند حدود 300 تا 400 هزار تومان در هزینه هایتان صرفه جویی کند. استانبول محبوب ترین شهر ترکیه، هم مقرون به صرفه است و هم مجذوب نماینده. اینکه چند روزی از تعطیلات عید را با بودن در این شهر توریستی و متفاوت بگذرانید می تواند حسابی خستگی یک سال کار را از تنتان بیرون کند و در عین حال نگرانی ای هم بایت خرج و مخارج زیاد نداشته باشید. برای رفتن به استانبول می توانید از تور استانبول نوروزی خبرنگاران بهره ببرید که هم پرواز و هم هتل را شامل می گردد، البته حتی می توانید فقط به خرید پرواز و یا رزرو هتل هم اکتفا کنید. این را هم بدانید که خبرنگاران حدود 800 هتل را در این شهر پوشش و پرواز به استانبول را هم با ماهان و ترکیش انجام می دهد. اگر استانبول گردی نوروز را با تور استانبول خبرنگاران بروید البته که هزینه های بازدید از جاذبه های این شهر هم در نهایت مقرون به صرفه تر تمام می گردد چون گشت ویژه استانبول شامل بازدید از مسجد سلطان احمد با ناهار، بازدید از منطقه اورتاکوی و بازدید از بازار بزرگ امینونو است.

کوش آداسی

در عید هوای کوش آداسی کم کم ملایم تر می گردد و این یعنی دوباره ساحل دوستان راهی کوش آداسی می شوند. هر چند آنتالیا هم از شهرهای ساحلی محبوب ایرانی هاست اما به نسبت کوش آداسی کمی هزینه های سفر به آن در عید گران تر می گردد برای همین هم اگر در پی سفری مقرون به صرفه تری هستید و ساحل را هم دوست دارید کوش آداسی گزینه ای مناسب است. چند روزی از عید را در سواحل آفتابی دریای اژه بگذرانید و سال نو را پر انرژی تر از همواره آغاز کنید. اگر برای سفر به کوش آداسی در سال 97 تور را از خبرنگاران خریداری کنید پروازتان با ایرلاین آنادولو جت انجام می گردد. تنوع هتل های تور نوروزی کوش آداسی خبرنگاران خیلی زیاد است پس نگرانی ای بابت هزینه های بالای هتل نداشته باشید چون دستتان در انتخاب باز است و می توانید هتل های مقرون به صرفه تری را پیدا کنید.

آنکارا

نظرتان درباره سفر به مرکز ترکیه چیست؟ هر چند این شهر نسبت به ترکیه و کوش آداسی محبوبیت کمتری دارد ولی اگر جاذبه هایش را بشناسید می بینید که چندان کم از آن دو شهر پرطرفدار ندارد. اینکه این شهر نسبت به استانبول جهانگردان کمتری دارد هم باعث می گردد تا به دور از شلوغی و هیاهو تعطیلاتی آرامش بخش داشته باشید. حتما نگاهی به فهرست جاذبه های این شهر بیندازید تا برای این سفر مشتاق تر شوید و بدانید که بیشتر شهرهای ترکیه جاذبه های زیادی برای جهانگردان دارند و یک بار سفر به آن ها مطمئنا مجذوب نماینده است و فراموش نشدنی.

باکو

هر چند سفر به باکو احتیاج به ویزا دارد اما فرایند دریافت ویزایش آسان است! می توانید این ویزا را در عرض 3 ساعت و با مبلغ حدود 300 هزار تومان به طور اینترنتی دریافت کنید. همین فرایند راحت دریافت ویزا یعنی سفری راحت و بدون دردسر! قبلا درباره هزینه های سفر به باکو حرف زدیم و گفتیم هزینه های زندگی، اقامت در هتل ها، غذا و … در این شهر نسبتا مقرون به صرفه است و این یعنی در نوروز هم می توانید سفری مقرون به صرفه به باکو داشته باشید. باکو شهری است که از نظر فرهنگی اشتراکات زیادی با ما ایرانی ها دارد و می توانید در عید به چشم یک مقصد نو و خارجی به آن نگاه کنید.

دبی

سفر به دبی در عید نسبت به شهرهای دیگر این فهرست کمی گران تر است اما باز هم نسبت به کشورهای جنوب شرقی آسیا مقرون به صرفه تر تمام می گردد. خیلی از ایرانی ها در تعطیلات طولانی نوروز به سفری چند روزه به دبی فکر می نمایند، در عید دبی هنوز چندان گرم نشده و پر از جهانگرد است. مطمئنا اگر علاقه زیادی به سفر داشته باشید دلتان می خواهد حتی برای یک بار هم که شده نگین درخشان خلیج فارس را ببینید و از جاذبه های لوکس این شهر تماشا کنید.

صربستان

صربستان یک مقصد اروپایی! شاید همواره یکی از آرزوهایتان سفر به اروپا بوده اما هزینه های زیاد سفر به این کشورها و مراحل دریافت ویزا باعث شده تا چشم خود را به روی سفر اروپایی ببندید. اما خبر خوبی برایتان داریم حتما می دانید که مدتی است ویزای صربستان لغو و سفر به این کشور آسان شده است. همین موضوع باعث شده تا ایرانی های زیادی به این کشور سفر نمایند و البته که چه زمانی بهتر از عید برای سفر! در عید می توانید با حدود 3 میلیون تومان چند روزی را در یکی از هتل های مناسب این کشور بگذرانید و عیدی اروپایی را برای خودتان رقم بزنید. اگر به خاطر هزینه های بالا هیچ وقت حتی خیال سفر به اروپا را هم نمی کردید صربستان پای شما را به این قاره باز می نماید البته با هزینه ای مقرون به صرفه. صربستان در جنوب شرقی اروپا قرار گرفته، مرکزش بلگراد است و با اینکه کوچک است اما قله های مرتفع، جنگلزارهای گسترده و پارک های ملی زیادی دارد که در همان چند روز سفر می توانید بیشتر قسمت های آن را ببینید و اروپاگردی را هم به ماجراجویی هایتان اضافه کنید. شهر سرزنده بلگراد شب ها هم خواب ندارد و همواره حتی در نیمه شب ها هم مغازه های باز اطراف خیابان خبر از شور و هیاهو در این شهر می دهند.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16871

به "عید سال جاری با کمترین هزینه به کجا می توانیم برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عید سال جاری با کمترین هزینه به کجا می توانیم برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید