پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی به شکل فعلی اثر چندانی ندارد

به گزارش سهندبلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارشهای بدست رسیده، پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی به شکل فعلی اثر چندانی ندارد.

پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی به شکل فعلی اثر چندانی ندارد

کاظم حسین زاده، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تاکید نمود: البته حمایتهای ما از فعالان صنایع دستی استان کرمان برای پرداخت تسهیلات ادامه دارد.

وی با اشاره به بعضی گلایه های فعالان صنایع دستی در زمینه پرداخت نشدن تسهیلات تاکید نمود: هنرمندان و افرادی که در حوزه صنایع دستی کرمان فعالیت دارند و تقاضای وام داشتند، بارها برای آتها در کارگروه های مختلف مصوبه پرداخت تسهیلات صادر شده است.

حسین زاده ادامه داد: این افراد برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند اما در مرحله دریافت با بانک برای ضمانت و موارد دیگر به مشکل برخورده اند و اظهار میدارند که میراث فرهنگی تسهیلات پرداخت نمی کند، در حالی که چنین چیزی صحیح نیست.

وی ضمن شرح درباره فرآیند پرداخت تسهیلات تشریح کرد: سال گذشته بیش از 400 میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره 18 و مشاغل خانگی به فعالان صنایع دستی استان کرمان تخصیص یافت که افراد به بانکهای عامل معرفی شدند.

حسین زاده گفت: البته با توجه به اینکه بعضی نهادها مانند کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز پرداخت تسهیلات صنایع دستی دارند، برآورد اندازه تسهیلات و اعتبارات صنایع دستی در سال گذشته به بیش از یک هزار میلیارد ریال می رسد.

وی گفت: برای سال نو هنوز پرداخت تسهیلات تبصره 18 به حوزه صنایع دستی هیچ ابلاغی صادر نشده و تسهیلات مشاغل خانگی نیز به تازگی ابلاغ و کارگروه آن چند روز قبل تشکیل شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19397

به "پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی به شکل فعلی اثر چندانی ندارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی به شکل فعلی اثر چندانی ندارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع دستی به شکل فعلی اثر چندانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید