گروه پژوهش رصدی انجمن نجوم ایران در الموت قزوین مستقر شد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین سید علی موسوی ظهر پنجشنبه در ملاقات با مدیر انجمن نجوم ایران اظهارداشت: گروه پژوهش رصد شهاب باران در منطقه الموت با استقرار در این منطقه آماده رصد شهاب باران نجومی است.

گروه پژوهش رصدی انجمن نجوم ایران در الموت قزوین مستقر شد

موسوی اضافه نمود: با توجه به اینکه شب های 21 و 22 مرداد ماه بهترین فرصت برای رویت شهاب باران است و گروه پژوهشی رصدی انجمن نجوم آماتوری ایران به منظور استفاده از موقعیت کوهستانی منطقه الموت از ساعت 11 امشب در شهر معلم کلایه به رصد پدیده شهاب باران خواهد پرداخت.

فرماندار قزوین توضیح داد: در این برنامه 35 نفر از دانشجویان و اعضای گروه پژوهشی رصدی انجمن نجوم آماتوری ایران با استفاده از تلسکوپ، دوربین و تجهیزات عکاسی ضمن رصد شهاب باران این پدیده را مستند سازی خواهند کرد.

موسوی یادآورشد: امشب 22 مرداد بهترین زمان برای مشاهد بارش شهابی پرساووشی درآسمان سراسر کشور است.

فرماندار قزوین توضیح داد: اعضاء گروه با هدف آشنایی با جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی منطقه کوهستانی الموت در این سفر حضور دارند.

مدیر انجمن نحجوم آماتوری ایران در این دیدارگفت: دنباله دار سویفت تاتل عامل این بارش شهابی است که هر 133 سال یکبار خورشید را دور می زند و این جرم از سری دنباله دارهای میان دوره محسوب می گردد و سرعت شهاب های این بارش 225 هزار کیلومتر در ساعت است.

مسعود عتیقی هم بیان نمود: دنباله دار سویفت تاتل عامل این بارش شهابی است که هر 133 سال یکبار خورشید را دور می زند و این جرم از سری دنباله دارهای میان دوره محسوب می گردد و سرعت شهاب های این بارش 225 هزار کیلومتر در ساعت است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اضافه نمود: آذر گوی که تحت عنوان شهاب سنگ طی هفته های گذشته گزارش شده بود از جمله آذرگوی های این بارش شهابی بوده که مشاهده آن در اوایل این ماه در آسمان دور از انتظار نبود.

وی گفت: مشاهده شهاب ها برای چشم انسان هیچگونه خطری ندارد و در حقیقت ذرات میلی متری و میکرومتری هستند که در فاصله 100 تا 150 کیلومتری از سطح زمین در برخورد با جو، اتم های جو را برانگیخته نموده

و نور فلورسانی از خود ایجاد می نماید که هرگز به زمین نمی رسند.

عتیقی اعلام نمود: رصد بارش های شهابی احتیاج به تلسکوپ و ابزار رصدی ندارد و علاقمندان می توانند فقط با چشم غیرمسلح، این زیبایی خلقت را به دور از نور شهرها و در دل کوهستان ها مشاهده نمایند.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران آشنایی اعضای گروه با جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی منطقه کوهستانی الموت را از اهداف این سفر بیان کرد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6844

به "گروه پژوهش رصدی انجمن نجوم ایران در الموت قزوین مستقر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه پژوهش رصدی انجمن نجوم ایران در الموت قزوین مستقر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید