نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال آینده چطور برگزار می گردد، چشم انداز نمایشگاه به روایت یورگن بوس

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، سال جاری به خاطر شیوع ویروس کرونا و قوانین سخت دولت آلمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت نسخه فیزیکی خود را لغو کرد و به صورت دیجیتال برگزار گردید ولی تغییر و تحولات این نمایشگاه در طول چند ماه گذشته نیز ادامه داشته و حتی شاهد تعطیلی شعبه نیویورک این نمایشگاه و تعدیل بسیاری از کارمندان آلمان و غیرآلمانی آن هستیم. یورگن بوس چندی پیش در مصاحبه ای درباره تغییرات اساسی ساختار نمایشگاه صحبت نموده بود و حالا در مصاحبه ای درباره چشم اندازهای آینده نمایشگاه حرف می زند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال آینده چطور برگزار می گردد، چشم انداز نمایشگاه به روایت یورگن بوس

شعبه شهر نیویورک نمایشگاه کتاب فرانکفورت به مشتریان و همکاران خود اعلام نموده است که تنها تا خاتمه سال فعال خواهد بود. شعبه نیویورک این نمایشگاه در سال 1998 افتتاح شده بود و به نام دفتر کتاب آلمان در نیویورک مشهور بود. شعبه نمایشگاه کتاب فرانفکورت در شهر نیویورک در 22 سال گذشته میزبان بسیاری از رویدادهای بین المللی و تجمع ناشران مختلف از سراسر دنیا بود.

یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب در جدیدترین اظهاراتش درباره تغییرات ساختاری نمایشگاه اعلام نموده فعلاً اولویت برگزاری نمایشگاه در سال 2021 از 20 تا 24 اکتبر به صورت دیجیتال خواهد بود ولی ظاهراً نسخه فیزیکی هم در دستور کار مسئولان آلمانی واقع شده است. کشور کانادا مهمان افتخاری سال آینده نمایشگاه خواهد بود.

پورتر اندرسون خبرنگار آمریکایی درباره چشم اندازهای آینده نمایشگاه کتاب فرانکفورت با یورگن بوس رئیس نمایشگاه گفتگویی کوتاه نموده است که به نظر می رسد تصمیم آلمانی ها برگزاری نمایشگاه به صورت نسخه فیزیکی و دیجیتالی است:

بسیاری از ناشرانی که در نمایشگاه دیجیتال سال جاری شرکت نموده بودند، شنیدند که گفته می شد سال آینده نمایشگاه به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد. آیا این خبرها درست است؟

بله درست است. چنین تصمیمی داشتیم ولی ویروس کرونا شکاف عظیمی در نمایشگاه ایجاد نموده است ولی برگزاری فیزیکی نمایشگاه در سال آینده هزینه های بسیاری به همراه دارد چون مسافرت ها محدود شده است و احتیاج به حفاظت از جان افراد نیز چالش بزرگتری است.

نمایشگاه سال جاری به صورت دیجیتال برگزار گردید. چه تجربیاتی از این نمایشگاه منحصربه فرد گرفتید؟

سال جاری مثل هیچ سالی نبود. برای همه ما سالی متفاوت بود و چالش های بسیاری به دنبال داشت. ما یاد گرفتیم که به تغییرات غیرقابل پیش بینی واکنش سریع نشان دهیم و خودمان را با شرایط جامعه وفق دهیم. ما هیچ وقت نسخه دیجیتال نمایشگاه را تجربه ننموده بودیم و حالا برای آینده چیزهای زیادی برای برگزاری نوع جدیدی از نمایشگاه کتاب یاد گرفتیم. به طور حتم برای بهتر برگزار گردیدن نمایشگاه در آینده احتیاج به تکنولوژی های به روزتری داریم.

سال آینده نمایشگاه به چه صورت برگزار خواهد شد؟ جایی گفته بودیم دورگه برگزار می گردد.

فعلاً کوشش می کنیم تمام راهکارها و امکانات لازم برای حضور ناشران و غرفه داران را در نمایشگاه فراهم کنیم ولی همه چیز به شرایط بستگی دارد. فعلاً در حال به روز کردن امکانات دیجیتالی نمایشگاه هستیم و سال آینده ممکن است نسخه فیزیکی محدودی در کنار این نسخه دیجیتالی قوی داشته باشیم. بله نمایشگاه به صورت دورگه فیزیکی و دیجیتالی خواهد بود.

بسیاری از ناشران از حضور دیجیتالی در نمایشگاه راضی بودند و حتی به نقل از شما گفته بودند که از نسخه فیزیکی بهتر برگزار گردیده است. چرا؟

بله در نمایشگاه سال جاری به خصوص بخش کنفرانس های تخصصی چهره هایی داشتیم که در نمایشگاه های گذشته به خاطر دوری راه به آنها دسترسی نداشتیم. سال جاری بسیاری از کارشناسان حوزه ادبیات و نشر در کنفرانس های مجازی حضور داشتند که اهمیت ویژه ای داشت. به نظر می رسد سال آینده نسخه دیجیتال یاری های زیادی به بهتر برگزار گردیدن نمایشگاه خواهد نمود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11956

به "نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال آینده چطور برگزار می گردد، چشم انداز نمایشگاه به روایت یورگن بوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال آینده چطور برگزار می گردد، چشم انداز نمایشگاه به روایت یورگن بوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید