نخستین پرواز هواپیماهای بدون سرنشین فراوری تاجیکستان انجام شد

به گزارش سهندبلاگ، نخستین پرواز هوایپماهای بدون سرنشین فراوری تاجیکستان در چارچوب یک کنفرانس علمی انجام شد.

نخستین پرواز هواپیماهای بدون سرنشین فراوری تاجیکستان انجام شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، کنفرانس بین المللی علمی و عملی تحت عنوان مشاهده های فاصله ای و فناوری استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در محل آموزشگاه علوم تاجیکستان برگزار گردید.

در چارچوب این کنفرانس در محل فرودگاه منطقه عبدالرحمان جامی هواپیماهای بدون سرنشین تاجیکستان و چین به نمایش گذاشته شدند.

طی این مراسم پرواز دو نوع هواپیمای بدون سرنشین، یکی با نیروی برق (باتری) و دومی با مواد سوخت، به نمایش گذاشته شدند و حدود دو ساعت در ارتفاع 600 متری پرواز کردند.

فرهاد رحیمی رئیس آموزشگاه علوم تاجیکستان با حضور در این مراسم گفت: استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین با اهداف علمی و تحقیقاتی در منطقه آسیای مرکزی تنها در تاجیکستان راه اندازی می گردد.

وی ادامه داد: این هواپیماها توسط متخصصان تاجیک فارغ التحصیل دانشگاه های روسیه، تاجیکستان و دوره های آموزشی چین مدیریت می شوند.

رحیمی مطرح کرد: قطعات یدکی برای این دستگاه ها در انستیتو فیزیک آموزشگاه علوم تاجیکستان فراوری و مورد آزمایش قرار می گیرند.

عبدالستار سعیداف معاون آموزشگاه علوم تاجیکستان نیز در این زمینه گفت: قیمت این هواپیماها که در حال حاضر در پارک فناوری های آموزشگاه علوم این کشور وجود دارند، حدود 20-25 هزار دلار را می باشد.

وی گفت: استفاده از چنین دستگاه ها امکان معین خسارات اقتصادی عواقب بلایای طبیعی و زلزله در مدت کوتاه، نظارت بر محیط زیست و تاثیر انسان به آن را فراهم می نماید.

انتهای پیغام/

.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1812

به "نخستین پرواز هواپیماهای بدون سرنشین فراوری تاجیکستان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرواز هواپیماهای بدون سرنشین فراوری تاجیکستان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید