صدای پای گران شدن جریمه های رانندگی می آید؟

به گزارش سهندبلاگ، همشهری نوشت: به نظر می رسد که شرایط تورمی در کشور کار را به جایی رسانده است که مبالغ قبوض جریمه، دیگر کارکرد و جنبه بازدارندگی حداقلی خود را از دست داده اند و جریمه های 50و 100هزار تومانی دیگر نمی توانند برای بعضی رانندگان بازدارنده باشند یا سهمی در کاهش تخلفات ایفا نمایند.

صدای پای گران شدن جریمه های رانندگی می آید؟

با مقایسه ارقام جریمه در کشور های غربی و مقدار میانگین عایدی در این کشورها، معین می گردد که کشور های پیشرفته از مبالغ بسیار بالای جریمه به عنوان اهرم جدی بازدارندگی در زمینه تخلفات رانندگی استفاده می نمایند. به عنوان مثال در فرانسه، مبلغ 100تا 1500یورو جریمه برای رانندگی با سرعت غیرمجاز، اعمال می گردد که جریمه بسیار سنگینی برای یک شهروند فرانسوی است.

با تبدیل مقدار درصد این جریمه نسبت به مقدار حقوق دریافتی به ریال در ایران، مبلغ جریمه رانندگی با سرعت غیرمجاز باید خیلی بیشتر از این حرف ها باشد، اما رانندگان متخلف ایرانی به خاطر مبالغ واقعا خنده دار و کم جریمه ها معمولا به آن توجهی نمی نمایند و اکثرا هم با افتخار می گویند که جریمه این بد رانندگی کردن شان را می پردازند.

اگرچه شرایط مالی کشور، فشار زیادی به مردم وارد نموده است و پلیس باید این مسئله را درنظر داشته باشد و باید کوشش ها برای کاستن از سایر عوامل تصادفات در کشور مانند ایمنی خودرو ها و شرایط جاده ها نیز روند پرشتابی به خود بگیرد، اما به نظر می رسد باید در خصوص مبالغ جریمه بعضی تخلفات خطرناک مانند سبقت غیرمجاز که به شدت می تواند جان سایر رانندگان و شهروندان را به خطر اندازد، بازنگری جدی صورت گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 مرداد 1402 بروزرسانی: 22 مرداد 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19389

به "صدای پای گران شدن جریمه های رانندگی می آید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "صدای پای گران شدن جریمه های رانندگی می آید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدای پای گران شدن جریمه های رانندگی می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید