سرعت USB، C آیفون 15 مشابه همان لایتنینگ است!

به گزارش سهندبلاگ، اپل طی یک اقدام عجیب تصمیم گرفته پورتی را برای آیفون 15 و 15 پلاس در نظر بگیرد که سرعت آن علی رغم USB-C بودن، به میزان لایتنینگ است.

سرعت USB، C آیفون 15 مشابه همان لایتنینگ است!

زمانی که شنیدیم اپل می خواهد آیفون 15 را با پورت USB-C راهی بازار کند بسیار مسرور شدیم چرا که این پورت سرعت به مراتب بیشتری از لایتیننگ دارد. در واقع بهتر است بگوییم پتانسیل این را دارد که سرعتش بسیار بیشتر از لایتنینگ باشد. برای دو مدل پرو و پرو مکس از این سری، پورتی که به کار گرفته شده سرعت بیشتری دارد اما آیفون 15 و 15 پلاس از پورت USB 2.0 بهره می برد که سرعتشان به 480 مگابیت بر ثانیه می رسد و این یعنی تقریبا مشابه همان پورت لایتنینگ.

اطلاعات مربوط به این موضوع در وب سایت رسمی خود اپل به اشتراک گذاشته شده و کاملا رسمی است. راجع به پورت USB-C به کار رفته در آیفون 15 پرو و پرو مکس هم باید بگوییم از نوع USB 3 است و سرعت انتقال آن به 10 گیگابیت بر ثانیه می رسد. برخلاف آیپدها که پورت USB-C بسیار سریعی دارند، آیفون 15 پرو و پرو مکس با این سرعت، از فناوری تاندربولت پشتیبانی نمی نمایند اما سرعت آن ها به شکل قابل توجهی بیشتر از مدل به کار رفته در دو مدل استاندارد و پلاس است. اگر این پورت تاندربولت بود، سرعتش به 40 گیگابیت بر ثانیه می رسید.

آیفون 15 پرو و پرو مکس برای اینکه روی پورت USB 3 بتوانند به سرعت بالایی دست پیدا نمایند باید حتما از کابل یک متری تاندربولت 4 پرو یا کابل های پشتیبانی شده و تأیید شده به وسیله اپل استفاده نمایند.

تمام آیفون های تازه قرار است از تاریخ 22 سپتامبر (31 شهریور) رسما برای خرید در دسترس قرار بگیرند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19473

به "سرعت USB، C آیفون 15 مشابه همان لایتنینگ است!" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرعت USB، C آیفون 15 مشابه همان لایتنینگ است!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت USB، C آیفون 15 مشابه همان لایتنینگ است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید