خبرنگاران 35 محتوای تولیدی جشنواره پسته دامغان در فضای مجازی منتشر شد

به گزارش سهندبلاگ، سمنان- خبرنگاران- دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: 35 محتوای آموزشی، تولیدی، فرهنگی و گردشگری در طول برگزاری این جشنواره در فضای مجازی منتشر شد.

خبرنگاران 35 محتوای تولیدی جشنواره پسته دامغان در فضای مجازی منتشر شد

رضا زارع زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان نمود: تولید محتواهای آموزشی، فرهنگی و گردشگری به منظور انتشار در زمان برگزاری جشنواره ملی پسته دامغان از چند ماه گذشته به صورت کلیپ تهیه و انتشار آن در فضای مجازی دنبال می گردد.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته، برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور ارتقای سطح دانش باغداران و حرکت این افراد به سمت کشاورزی نوین در دستور کار قرار داشت که سال جاری باتوجه به برگزاری مجازی جشنواره، 20 کلیپ آموزشی در زمینه های مختلف منتشر شد.

وی به عناوین مهم کلیپ های آموزشی اشاره نمود و اضافه کرد: آنالیز مراحل کاشت، آبیاری، کوددهی،فرآوری و بسته بندی، کنترل آفات، بیماری های پسته و تغذیه خاک از جمله مهم ترین عناوین کلیپ های تولیدی است.

زارع زاده ادامه داد: 10 ویدئو کلیپ نیز با عنوان معرفی محصول پسته، فرصت های سرمایه گذاری، بورس کالا و دستاوردهای جشنواره توسط کمیته فرهنگی هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان تولید و منتشر شد.

وی گفت: با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان، تعداد پنج ویدئو کلیپ معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی شهرستان نیز تهیه شد.

زارع زاده توضیح داد: جشنواره ملی پسته دامغان در هفتمین دوره، به دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت اجتماعات مردمی، به صورت محدود و مجازی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کار خود را دنبال کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره هفته گذشته در مجموعه تفریحی چشمه علی دامغان انجام شد که با تجلیل از فعالان برتر در امر تولید، تولید و عرضه پسته مرغوب به کار خود انتها داد.

دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان گفت: برگزاری چالش علمی پسته کشور با موضوع ارتقا تولید و فرآوری به همت مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در زمینه های مختلف، از اصلی ترین برنامه های این جشنواره بود که برای این چالش 93 اثر ارسال شده است و داوران جشنواره در حال آنالیز ابتکارات هستند.

شهرستان دامغان دارای بیش از 19 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به 40 درصد از آن به سیستم نوین آبیاری مجهز شده است.

حدود 80 درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار گرفته است و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9919

به "خبرنگاران 35 محتوای تولیدی جشنواره پسته دامغان در فضای مجازی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 35 محتوای تولیدی جشنواره پسته دامغان در فضای مجازی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید