شروع تحقیقات درباره پرونده رشوه در ازای عفو از سوی کاخ سفید

به گزارش سهندبلاگ، بر اساس یک سری اسناد دادگاهی که در دادگاه فدرال از مهر و موم خارج شدند، وزارت دادگستری آمریکا در حال تحقیق درباره ارتکاب جرم بالقوه در ارتباط با یک پرونده انتقال پول به کاخ سفید در ازای عفو ریاست جمهوری است.

شروع تحقیقات درباره پرونده رشوه در ازای عفو از سوی کاخ سفید

به نقل از خبرگزاری رویترز، بریل هاول، قاضی ناحیه ای در آمریکا یک دستور شدیدا ویرایش شده را منتشر کرد که به توصیف آنچه که او تحقیقات درباره رشوه در ازای عفو خواند، پرداخت.

حدود نیمی از این سند 18 صفحه ای قلمگیری شده و نسخه ای که به شکل علنی در دسترس است جزئیات کمی از این طرح ادعایی ارائه می دهد و نامی از هیچ یک از افرادی که بالقوه در آن دخیل هستند، نبرده است.

این سند تصریح داشته، دادستانهای فدرال در واشنگتن گفتند، اسناد و مدارک یک طرح ارتشا را به دست آورده اند که در آن شخصی به پیشنهاد یک یاری سیاسی چشمگیر در ازای دریافت عفو ریاست جمهوری یا بخگرددگی مجازات پرداخته است.

این دستور بیان داشته، دادستانها همچنین مشغول تحقیقات درباره یک طرح لابی گری محرمانه هستند که در طی آن دو فرد ناشناس به عنوان لابی گر مقامهای ارشد کاخ سفید بدون تبعیت از الزام به ثبت نام بر طبق قانون افشای لابی گری عمل نموده اند.

وزارت دادگستری مجبور شد که برای اجازه هاول به مشاهده بعضی ایمیلها بین یک وکیل و موکلانی که نامشان فاش نشده، درخواست بدهد. هاول در ماه اوت با این درخواست موافقت نموده و گفت که در این مورد امتیاز وکیل-موکل اعمال نمی گردد.

دادستانها گفتند، برنامه روبرو شدن با سه فرد ناشناس با ارتباطات و انتها دادن به تحقیقات را دارند.

بر طبق دستور هاول، بازرسان دولت گفتند، بالغ بر پنجاه دستگاه رسانه ای دیجیتال، شامل آیفون ها، آیپدها، لپتاپها، حافظه های فلش و هاردهای داخلی و خارجی را توقیف نموده اند.

روسای جمهور در آمریکا از اختیارات مربوط به عفو کردن محکومان مرتبط با جرایم فدرال طبق قانون اساسی آمریکا برخوردارند. چند روز پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق خود را که دو بار به دروغگویی به اف.بی.آی در تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا اعتراف نموده بود، عفو کرد.

طبق دستور هاول، وزارت دادگستری آمریکا به او گفت خواهان جلوگیری از علنی کردن این تحقیقات است زیرا حاوی جزئیات افراد و رفتاری است که هنوز مورد اتهام قرار نگرفته اند. ، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11598

به "شروع تحقیقات درباره پرونده رشوه در ازای عفو از سوی کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تحقیقات درباره پرونده رشوه در ازای عفو از سوی کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید