4 کلانشهر به مراکز جامع سلول های بنیادی مجهز شدند ، حمایت از بازارسازی و توسعه کسب وکار های نوپا

به گزارش سهندبلاگ، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری گفت: 4 کلانشهر شیراز، تهران، کرمان و تبریز به مراکز جامع سلول های بنیادی مجهز شدند.

4 کلانشهر به مراکز جامع سلول های بنیادی مجهز شدند ، حمایت از بازارسازی و توسعه کسب وکار های نوپا

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری در نشست برنامه ملی توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با اشاره به همراهی مجموعه وزارت بهداشت برای ایجاد تسهیل گری در فضای نوآوری گفت: فعالیت های فناورانه در کشور با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری وارد فضای جدیدی شده است.

وی اضافه کرد: معاونت علمی ضمن توجه به امر پژوهش و تحقیقات، رسالت خود را توسعه شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و کسب و کار ها قرار داده است. علمی که در مراکز فراوری می گردد باید به کسب و کار تبدیل گردد و این نگاه تازه، ایجاد شده است.

قادری فر ادامه داد: با این نگاه در حوزه نوینی مانند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی شاهد رشد شکل گیری شرکت های دانش بنیان هستیم و در کمتر از 8 سال تعداد شرکت های دانش بنیان در این حوزه به 140 رسیده است و وارد فضای کسب و کار شدند. این شرکت های دانش بنیان با رویکرد توسعه کارآزمایی بالینی در حال ورود به حوزه های تخصصی فراوری محصولات فناورانه هستند. همه این اقدامات عزم و همت فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری در این حوزه را نشان می دهد.

وی بیان نمود: معاونت علمی و فناوری نیز بر اساس رسالت ذاتی خود از توسعه کسب و کار ها و بازار سازی برای این حوزه حمایت می نماید.

قادری فر درباره مراکز جامع سلول های بنیادی گفت: ایجاد این مرکز با هدف ایجاد زیرساخت های لازم در استان های گوناگون کشور شکل گرفت. در گام نخست نیز در 4 کلان شهر شیراز، تهران، کرمان و تبریز مراکز راه اندازی شدند که مدل موفقی است.

وی گفت: در حال حاضر نیز در کوشش هستیم در همین دوره مدیریتی سرنوشت مراکز راه اندازی شده را معین کنیم. البته در استان های دیگری، چون خراسان رضوی نیز این مراکز در حال راه اندازی است. پس ظرفیت های موجود در استان های دیگر را باید هم افزا کنیم و با نگاهی شبکه ای این زیرساخت ها را به خدمت در آوریم تا جریان توسعه دانشی وارد بحث درمان گردد.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی در انتها اعلام کرد: ایران در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی پیشرفت های خوبی را تجربه نموده است و فعالان این زیست بوم با دستاور های خود تحول را برای این بخش به همراه داشته اند. این اقدامات ایران را در میان کشور های همسایه سرآمد نموده است. در سفری که سال گذشته به ترکیه داشتیم به خوبی تفاوت مان در این حوزه معین بود که خود نشان از شتاب حرکت علمی کشور دارد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8982

به "4 کلانشهر به مراکز جامع سلول های بنیادی مجهز شدند ، حمایت از بازارسازی و توسعه کسب وکار های نوپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 کلانشهر به مراکز جامع سلول های بنیادی مجهز شدند ، حمایت از بازارسازی و توسعه کسب وکار های نوپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید