گیت هاب برای کاربران ایرانی معافیت تحریمی گرفت

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، مجوز صادرشده از سوی آمریکا به این شرکت امکان می دهد تا خدمات کاملی را به کاربران ساکن ایران ارائه دهد. پیش از این گیت هاب به بهانه تحریم های آمریکا هیچ خدماتی به کاربران داخل ایران ارائه نمی کرد.

گیت هاب برای کاربران ایرانی معافیت تحریمی گرفت

به گفته نت فریدمن مدیر عامل گیت هاب این شرکت به علت ضرورت تبعیت از تحریم های آمریکا از اواسط سال 2019 خدمات رسانی به کاربران کشورهای ایران، کوبا، کره شمالی، سوریه و شبه جزیره کریمه را متوقف نموده بود.

تحریم های ضد ایرانی گیت هاب چندی قبل جنجال گسترده ای به راه انداخته بود. ماجرا از آنجا شروع شد که حساب کاربری کل یک شرکت اروپایی در گیت هاب به علت سفر یکی از کارکنانش به ایران برای ملاقات با والدین مسدود شد. وی در جریان این سفر به ایران از لپ تاپ خود و شبکه وی پی ان شرکت برای ورود به گیت هاب استفاده کرد. گیت هاب نیز در واکنش کل حساب کاربری این شرکت را مسدود کرد.

این امر به واکنش تند سباستین اسلامسکی مدیر عامل این شرکت آلمانی موسوم به نئوکام منجر شد و نت فریدمن در واکنش به وی در توئیتر ضمن عذرخواهی از برنامه ریزی خود برای حل این مشکل اطلاع داد. به گفته وی گیت هاب برای صدور مجوز دفتر کنترل دارایی های خارجی ایالات متحده به منظور استفاده از این سایت در ایران دو سال وقت صرف نموده و به دنبال دریافت مجوزهایی مشابه در خصوص کریمه و سوریه است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12173

به "گیت هاب برای کاربران ایرانی معافیت تحریمی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیت هاب برای کاربران ایرانی معافیت تحریمی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید