کمک 3 تریلیون دلاری کرونایی مجلس امریکا با وجود مخالفت ترامپ تصویب شد

به گزارش سهندبلاگ، مجلس نمایندگان آمریکا بسته حمایتی 3 تریلیون دلاری برای کمک به دولت های ایالتی درگیر شیوع کرونا را با وجود مخالفت جمهوریخواهان هم حزبی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصویب کرد.

کمک 3 تریلیون دلاری کرونایی مجلس امریکا با وجود مخالفت ترامپ تصویب شد

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، این بسته حمایتی به همراه طرح پرداخت مستقیم به مالیات پردازان به مبلغ هزار و 200 دلار که برای دور دوم اعطا می شود، روز جمعه تصویب شد.

این بسته با مخالفت قریب به اتفاق آرای جمهوری خواهان و انتقاد برخی دموکرات ها تصویب شد و بیم آن می رود که ترامپ آن را وتو کند. با این حال رهبران مجلس کنندگان آمریکا آن را گشایشی در مذاکرات بر سر دور دوم کمک های رفاهی همه گیری کرونا توصیف کرده اند.

این بسته که برای کمک به ایالت های آسیب دیده ازکرونا، شهرها و قبایل آمریکایی تصویب شده و باعث تقویت مزایای بیکاری و کمک مستقیم به آمریکایی ها می شود در مقایسه با بسته حمایتی 2.2 تریلیون دلاری که ماه مارس(اسفند98) تصویب شد رقم کلانی محسوب و تمایل دموکرات ها برای دور جدیدی از کمک های فوری و قابل توجه به مردم را نشان می دهد.

ترامپ و جمهوری خواهان درباره تعهد برای مرحله بعدی کمک های فدرال ابراز تردید کرده و گفته اند که تعجیلی در تامین آن ندارند.

بسته حمایتی اخیر با فاصله بسیار کم و با 208 رای موافق در مقابل 199 رای مخالف تصویب شد زیرا برخی از دموکرات های میانه رو از مناطق نسبتا محافظه کار به دلیل هزینه بر بودن آن، با این طرح مخالف بودند و این طرح مفادی داشت که به زعم آنها، ارتباطی به همه گیری ناشی از کووید-19 نداشته است.

اما سرنوشت تصویب نهایی این بسته معلوم نیست. جمهوریخواهان تلاش کردند برای جلوگیری از دریافت کمک 1 هزار و 200 دلاری از سوی مهاجران بدون مدرک رای گیری کنند و امیدوار بودند حمایت کافی را برای تصویب آن از سوی دموکرات های میانه رو کسب کنند.

از میان جمهوریخواهان مجلس کنندگان آمریکا تنها یک نفر، پیتر کینگ از نیویورک در حمایت از این بسته حمایتی به دموکرات ها پیوست و این در حالی بود که 14 دموکرات از هم حزبی های خود در مخالفت با این طرح جدا شدند.

دموکرات های ارشد این مجلس به قانونگذاران هشدار دادند مخالفت با این قانون تبعات سیاسی شدیدی به دنبال خواهد داشت و نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس کنندگان در یک تماس خصوصی در عصر پنجشنبه به آنها گفته بود اگر با این طرح و حمایت مالی از ایالت های خود مخالفت کنند مجبور خواهند شد در ایالت های متبوع شان از خود دفاع کنند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8748

به "کمک 3 تریلیون دلاری کرونایی مجلس امریکا با وجود مخالفت ترامپ تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمک 3 تریلیون دلاری کرونایی مجلس امریکا با وجود مخالفت ترامپ تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید