کشف و ضبط اشیای تاریخی از قاچاقچیان در ارسنجان

به گزارش سهندبلاگ، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کشف و ضبط اشیای تاریخی از قاچاقچیان در شهرستان ارسنجان خبر داد.

کشف و ضبط اشیای تاریخی از قاچاقچیان در ارسنجان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد امروز 29 اردیبهشت ماه 1399 اظهار کرد: در پی وصول خبر مبنی بر نگهداری و فروش اشیای عتیقه دریکی از منازل شهرستان ارسنجان، اکیپی از کارکنان یگان حفاظت به همراه نیروی انتظامی و با دستور قضایی، به محل اعزام شده که در نهایت منجر به کشف تعدادی اشیای فرهنگی تاریخی و دستگیری عوامل مرتبط شد.

او ادامه داد: در این عملیات مشترک یگان میراث فرهنگی و نیروی انتظامی، اشیای موجود که شامل مهرهای قدیمی، تعدادی سکه و اشیای تزئینی بود کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس گفت: بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز و خریدوفروش اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

او اضافه کرد: یک عدد سنگ قبر متعلق به دوران صفویه که در زمان عملیات تعریض خیابان ورودی به قبرستان شهر ارسنجان توسط شهرداری از دل خاک بیرون آمده بود و توسط فرد یا افرادی مورد سرقت قرار گرفته بود با همکاری کارکنان اداره آگاهی نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8812

به "کشف و ضبط اشیای تاریخی از قاچاقچیان در ارسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط اشیای تاریخی از قاچاقچیان در ارسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید