کاهش ماندگاری زائر در مشهد و حرم آسیب شناسی گردد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیر علمی همایش رسانه و گردشگری گفت: باید کاهش ماندگاری زائر در مشهد و حرم امام رضا(ع) آسیب شناسی گردد.

کاهش ماندگاری زائر در مشهد و حرم آسیب شناسی گردد

به گزارش خبرنگاران، مجیدرضا فکری در نشست خبری دومین همایش رسانه و گردشگری که در موزه بزرگ خراسان برگزار گردید، اظهار کرد: نتایج یک آنالیز و پژوهش علمی و همچنین احتیاج سنجی هایی که توسط موسسه کار انجام گرفت نشان می دهد میزان ماندگاری مسافران و زائران در مشهد کاهش یافته است.

وی گفت: با وجود اینکه بعضی از دوستان مدعی هستند که ماندگاری مسافران و زائران در مشهد کاهش نداشته است اما پژوهش ها و آنالیز ها نشان می دهد که میزان ماندگاری مسافران در سال 92 تا به امروز از ده روز به کمتر از 2 روز و در خوشبینانه ترین حالت به 2.5 روز رسیده است.

فکری افزود: همچنین پژوهشی که اعضای هیات علمی دانشگاه فردوسی انجام دادند نشان می دهد که میزان ماندگاری زائران در حرم رضوی از 4 ساعت به یک ساعت کاهش یافته است و کاهش میزان ماندگاری زائران در مشهد و حرم رضوی احتیاج به آسیب شناسی دارد.

دبیر علمی همایش رسانه و گردشگری گفت: ما پتانسیل های خوبی در حوزه گردشگری زیارت، اکوتوریسم و سایر انواع گردشگری داریم که رسانه ها می توانند این جاذبه ها را از قوه به فعل تبدیل نمایند.

وی اعلام کرد: یک مقایسه کوچک با کشور تایلند البته از جنبه ای که برای کشور ما امکان پذیر است نشان می دهد که این کشور به وسیله زالو درآمد زیادی را از گردشگران کسب می نماید و در واقع از هر زالو 11 دلار درآمد دارد و به معنی آن است که هر 4 زالو را به اندازه یک بشکه نفت می فروشد.

وی گفت: ترکیه مسافران زیادی را هر ساله در ایام نوروز از ایران جذب می نماید و درآمد این کشور از محل گردشگری در طی سال 26 میلیارد دلار است که پیش بینی می گردد این درامد به 50 میلیارد دلار برسد، در واقع ترکیه به وسیله رسانه و سریال های خود توانسته به پیشرفت در حوزه گردشگری دست یابد و این موفقیت ها به وسیله رسانه های جمعی حاصل شده است.

فکری گفت: یکی از محورهای همایش رسانه و گردشگری، محور رسانه های دیجیتال است، شاید 5 سال قبل اگر قرار بود چنین همایشی را برگزار کنیم احتیاج به برگزاری این محور نبود اما در حال حاضر باید اذعان کرد که پایگاه های خبری سایبری در جهان حرف اول را می زند و روزنامه نگاری سنتی در حال حاضر نمی تواند در حوزه خبررسانی با رسانه های سایبری رقابت نمایند، حتی خبرگزاری ها نیز از رسانه های سایبری عقب افتادند.

دبیر علمی همایش رسانه و گردشگری گفت: گردشگری دارای مزایای بسیاری در حوزه ایجاد اشتغال است، هر گردشگر خارجی ده شغل ایجاد می نمایند و هر گردشگری داخلی چهار شغل مرتبط را ایجاد می نماید و این پتانسیلی است که نمی تواند از آن چشم پوشید.

وی گفت: یکی از محورهای همایش رسانه و گردشگری به عکاسی گردشگری اختصاص یافته و به نظر می رسد آشنایی رسانه ها با عکاسی گردشگری یکی از ضرورت ها در جهانی فعلی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5971

به "کاهش ماندگاری زائر در مشهد و حرم آسیب شناسی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش ماندگاری زائر در مشهد و حرم آسیب شناسی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید