موسوی لارگانی: مصرف نمایندگان در مناطق آزاد باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایند خبرنگاران

به گزارش سهندبلاگ، موسوی لارگانی با اشاره به معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد اظهار کرد: نباید بین مصرف کننده در تهران و یا شهری دیگر با مصرف کننده در منطقه آزاد تفاوتی وجود داشته باشد.

موسوی لارگانی: مصرف نمایندگان در مناطق آزاد باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایند خبرنگاران

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به دلایل تشکیل مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد اگر رسالتی که بر دوش آن ها قرار گرفته بود را عملیاتی می کردند باید از همه معافیت هایی که طبق قاعده در همان جهان وجود دارد بهره مند می شدند.

وی با اشاره به معافیت های مالیاتی بر مناطق آزاد اظهار کرد: آنچه امروز مطرح است، مالیات بر ارزش افزوده است. آنچه در کمیسیون تلفیق مصوب شده است و در صحن علنی مورد عنایت نمایندگان قرار گرفته است مسئله دریافت مالیات از ارزش افزوده است. سؤال این است چرا فردی که در تهران یک نوشابه می نوشد باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند، اما اگر همان نوشابه را در منطقه آزاد مصرف کند نیازی به پرداخت آن ندارد؟

عضو کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توسعه صادرات غیر نفتی رسالت مناطق آزاد است و اگر معافیت هایی در نظر گرفته شده است برای جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی است تا تولیدات آن ها به عنوان صادرات غیر نفتی به کشور های دیگر ارسال گردد. همچنین بستر برای ورود گردشگران خارجی فراهم شده است تا از تولیدات خریداری نمایند.

وی در عین حال از اجرایی نشدن اهداف ایجاد مناطق آزاد گفت و بیان نمود: متأسفانه مناطق آزاد در حال حاضر تبدیل به محلی برای واردات شده است. شاهد هستیم بعضی افراد شناسنامه افراد دیگر را برای خرید از مناطق آزاد استفاده می کردند تا آن کالا ها را در سرزمین اصلی با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

سید محمدهادی سبحانیان عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی نیز در ادامه با اشاره به تمام گزارش های نظارتی که در کشور تهیه شده است، گفت: متأسفانه بر اساس این گزارش ها معافیت مناطق آزاد و ویژه مالی از مالیات بر ارزش افزوده محلی برای فرار مالیاتی گسترده و شفاف نشدن زنجیره کالا و خدمات در کشور شده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه معافیت های مالیاتی مناطق آزاد درآمد های مالیاتی را در کشور کاهش می دهد، منجر به اتکای بیشتر کشور به درآمد های غیر مالیاتی یعنی نفتی می گردد.

این اقتصاددان با یادآوری اینکه معافیت مالیاتی بر عملکرد مالی همچنان باقی است، مطرح کرد: در خیلی از مناطق آزاد جهان مالیات بر ارزش افزوده صورت می گیرد، زیرا مالیات بر ارزش افزوده را مصرف نماینده پرداخت می نماید. نباید فرقی بین مصرف نماینده در مناطق آزاد و مصرف نماینده ای دیگر در مشهد باشد. این مسئله از منظر عدالت باید مورد توجه قرار گرفته گردد.

منبع: رادیو تبادل نظر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12926

به "موسوی لارگانی: مصرف نمایندگان در مناطق آزاد باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی لارگانی: مصرف نمایندگان در مناطق آزاد باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت نمایند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید