مواضع اخیر دی میستورا به معنای شکست جبهه مشترک ضدسوری است

به گزارش سهندبلاگ، به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، زمانی که دی میستورا می گوید برای رسیدن به صلح و ثبات در سوریه مواضع جدیدی در اجلاس آستانه - 6 اتخاذ خواهد شد، یعنی اینکه جبهه مشترک ضد سوریه شکست را پذیرفته است.

مواضع اخیر دی میستورا به معنای شکست جبهه مشترک ضدسوری است

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در مورد مواضع اخیر دی میستورا مبنی بر اینکه معارضان سوریه باید بپذیرند که پیروز جنگ نبوده اند، با اشاره به اینکه مواضع اخیر دی میستورا به معنای شکست جبهه مشترک ضد سوری است، بیان داشت: دی میستورا به عنوان کارشناس خبره سازمان ملل متحد پس از گذشت چند سال از مأموریت جدید خود در پرونده بحران در سوریه اخیراً به نکات جدیدی در مورد حوزه مسئولیتی خود اعتراف نموده که قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه می­ توان ادعا کرد که دی میستورا یکی از خبره ترین مأموران سازمان ملل در پرونده های غرب آسیا محسوب می گردد، یادآوری کرد: دی میستورا در دو سال گذشته با همه طرف های درگیر در پرونده چند لایه و پیچیده سوریه که هم رموز ایدئولوژیک در آن دیده می گردد و هم پیچ وخم های امنیتی در آن به وفور وجود دارد و هم جنگ تمام عیار نظامی در این پرونده آشکار است، ملاقات و گفت وگوی مستقیم داشته و صاحب نظر شده است. از طرف دیگر وی روزانه همه تحولات سیاسی، امنیتی و نظامی را نیز رصد و تحلیل می نماید؛ لذا حرف بی حساب نخواهد زد.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با تأکید بر مواضع اخیر دی میستورا اشاره داشت: وی اخیراً اعلام نموده است که شرایط در سوریه با توجه به واقعیت های میدانی کاملاً تغییر یافته است؛ لذا نمی توان با دیدگاه های گذشته به بحران سوریه نگریست و باید با نگاهی نو تحلیل های خود را تنظیم و اصلاح کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که رمزگشایی مواضع اخیر این مأمور کارکشته سازمان ملل متحد چه پیام­ هایی دارد؟ بیان داشت: استفان دی میستورا در بیان کاملاً دیپلماتیک خود با توجه به روینمودها و روندهای موجود به چند واقعیت بزرگ و غیرقابل انکار اشاره دارد. او به این واقعیت اشاره می نماید که مردم و ارتش سوریه نه تنها توانسته اند خود را با شرایط حاکم وفق دهند، بلکه توانسته اند به پیروزی های بزرگی در بازپس­گیری مناطق راهبردی مانند حلب و دیرالزور برسند و برای آزادی رقه حرکت نمایند. دی میستورا به این حقیقت دست پیدا نموده که داعش در عراق به انتهای راه رسیده و این گروه تروریستی در سوریه به حضیض خود نزدیک شده است.

صدرالحسینی با اشاره به عقب­ نشینی­ های تروریست­ ها و حامیان آن تأکید کرد: دی میستورا با چشم خود معامله این جریان غیر منعطف خشک مغز در گفت وگو با حزب الله و عزیمت بدون اسلحه آنان از مرز سوریه و لبنان به مناطق متفق علیه را مشاهده کرد. فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در سوریه آزادی مناطق وسیعی از جغرافیای این کشور بدون شلیک یک گلوله را ناظر است. او عقب نشینی کشورهای لجوج منطقه و خون آشام بین المللی را مشاهده می نماید. دی میستورا اقرار مسئولان عالی رتبه آمریکا و عربستان مبنی بر مجبور بودن به تحمل بشار اسد را مدنظر دارد.

وی با توجه به اینکه دی میستورا موفقیت­ های اجلاس آستانه را بدون حضور آمریکا، انگلیس و فرانسه با همه گوشت و پوست خود لمس می نماید، اشاره داشت: بنابراین زمانی که او می گوید برای رسیدن به صلح و ثبات در سوریه حرف های نو در اجلاس آستانه - 6 شنیده و مواضع جدیدی اتخاذ خواهد شد؛ یعنی اینکه جبهه مشترک ضد سوریه شکست را پذیرفته و آماده عقب نشینی در مقابل مردم و نظام سیاسی سوریه و متحدان این کشور است. احتمالاً از سخنان دی میستورا می توان به یک واقعیت دیگر نیز که سنت الهی محسوب می گردد، پی برد و آن عبارت است از اینکه إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6873

به "مواضع اخیر دی میستورا به معنای شکست جبهه مشترک ضدسوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواضع اخیر دی میستورا به معنای شکست جبهه مشترک ضدسوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید