مسائل آموزش غیرحضوری دانشگاه آزاد البرز تا خاتمه هفته حل می گردد

به گزارش سهندبلاگ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد البرز گفت: فرایند شناسایی و حل مسائل آموزش غیرحضوری در حال طی شدن است و تا سرانجام هفته مسائل را حل می کنیم.

مسائل آموزش غیرحضوری دانشگاه آزاد البرز تا خاتمه هفته حل می گردد

حسن شوندی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد البرز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیماری کرونا در بیش از 200 کشور جهان باعث بروز مسائلی شده و تقریبا در همه جا کار اداری را مختل نموده است. در این شرایط فرایند کار اداری و آموزشی کشور با درک متقابل مردم با بخش های اداری فراهم می گردد.

شوندی ادامه داد: پیش از آنکه تدریس مجازی در دانشگاه ها آغاز گردد، در دانشگاه آزاد البرز استادان به وسیله پست الکترونیکی فایل های صوتی، متنی و تصویی دروس را برای دانشجویان بارگذاری می کردند و به کلاس خودشان می فرستادند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد البرز اعلام کرد: اوایل اسفند بخشنامه ای از دانشگاه آزاد در مورد تدریس مجازی و برخط صادر شد تا همه واحد های این دانشگاه به صورت هماهنگ کار تدریس غیرحضوری را ادامه دهند.

وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد البرز نیز نام و مشخصات درسی همه 30 هزار دانشجوی این دانشگاه به واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد ارسال شد و این واحد برنامه ریزی برای تدریس غیرحضوری را انجام داد و در نهایت از شنبه، 16 فروردین، آموزش مجازی آغاز شد.

شوندی اعلام کرد: هر دانشجو در ساعتی که کلاس دارد، وارد سایت دانشگاه شده و با نام کاربری و گذرواژه خود می تواند وارد کلاس گردد که در آن استاد و هم کلاسی های وی نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه کار این آموزش مجازی تازه آغاز شده و همه دانشگاه های آزاد سراسر کشور در بستر واحد الکترونیک دانشگاه آزاد مشغول تحصیل مجازی هستند، گفت: سعی می کنیم که مسائل این سامانه را حل کنیم و فرایند آموزش غیرحضوری در حال بهتر شدن است.

معاون اموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد البرز با بیان اینکه در ابتدای آموزش غیرحضوری مسائلی وجود دارد، گفت: دلیل آن هم آشنا نبودن استادان و دانشجویان با فضا یا کم بودن پهنای باند بوده است که فرایند شناسایی و حل این مسائل طی می گردد و امیدواریم تا آخر این هفته مسائل حل گردد.

وی از دانشجویان و استادان خواست تا با شرایط ایجاد شده همراهی نمایند و گفت: جلسات جبرانی نیز برای دانشجویانی که پیروز به شرکت در کلاس نمی شوند یا کلاس هایی که کیفیت را از دست می دهند، برنامه ریزی شده است.

شوندی در مورد گلایه بعضی دانشجویان درباره بارگذاری نشدن فایل های درسی، گفت: بعضی از استادان پیش از تعطیلات عید فایل ها را بارگذاری کردند و بعضی نیز در روز شنبه قصد بارگذاری فایل ها را داشتند، اما، چون تراکم ورودی به سامانه بالا بود، امکان بارگذاری بعضی فایل ها ایجاد نشد و این هم از مسائلی که نهایتا تا انتها هفته حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای آموزش مجازی سه راه چاره موازی درنظر گرفته ایم، گفت: یکی آموزش برخط است که در صورت نبود کیفیت مناسب برای این کلاس ها، فایل های آن ها به وسیله صندوق پستی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و آنان می توانند به صورت آفلاین از تدریس استفاده نمایند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد البرز توضیح داد: البته آموزش دروس ارائه شده به صورت آفلاین، تدریس اصلی نبوده و به عنوان دروس تقویتی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

وی به راه چاره سوم اشاره نمود و گفت: اگر دانشجویی احساس کرد که این ترم پایه تحصیلی ضعیفی داشته و احتیاج به کلاس دارد، در ترم های آینده که این کلاس ها ارائه می گردد، می تواند در کلاس به صورت شنونده آزاد حضور یابد و پایه علمی خود را تقویت کند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7905

به "مسائل آموزش غیرحضوری دانشگاه آزاد البرز تا خاتمه هفته حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل آموزش غیرحضوری دانشگاه آزاد البرز تا خاتمه هفته حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید