مشخصات و ویژگی های هواوی B618: بهترین مودم 4G رومیزی در ایران

به گزارش سهندبلاگ، مودم به روز، قدرتمند و بین المللی هواوی B618 دوباره در ایران رویت شد!

مشخصات و ویژگی های هواوی B618: بهترین مودم 4G رومیزی در ایران

سایت دیجی کالا و چند سایت دیگر این مودم را موجود زدند و اگرچه قیمت 7 میلیون تومانی آن خیلی زیاد است ولی بارقه امیدی در دل زنده نگه می دارد که هنوز مودم های رده بالا، به روز و با کیفیت راهی به بازار ایران پیدا می کنند.

واقعا خسته شدیم از دست مودم های قدیمی، بی کیفیت، چند نسل گذشته، بی نام و نشان که هیچ اپراتور و کاربری جز ایران و احتمالا چند کشور فقیرتر، مصرف کننده آن ها نیستند.

مودم B618 بی هیچ حرف و حدیثی یکی از بهترین مودم های 4G هواوی در چند سال اخیر است و بسیاری از اپراتورهای بزرگ و مطرح دنیا از جمله Telstra آن را به مشتریان می دهند.

یک مودم رومیزی 4G با حداکثر سرعت دانلود 600 مگابیت و درگاه های اترنت گیگابیتی و USB با آخرین استانداردهای وای فای و امکانات ارتباطی.

هواوی اولین بار مودم B618 را در سال 2018 روانه بازار کرد. همانند بسیاری از مودم های هواوی در نسخه های مختلفی از جمله B618s-22d و Huawei B618s-65d عرضه شده است که تفاوت شان در پشتیبانی از باندهای رادیویی FDD است:

Huawei B618s-22d: Band 1/3/7/8/20/38

Huawei B618s-65d: Band 1/3/5/7/8/28/40

هر دو این مودم های در ایران کار می کنند و با سیم کارت های اپراتورهای ایرانی سازگاری دارند و سریعا به شبکه وصل می شوند. یک مدل B618s-66d هم در بازار است که اختصاص به اپراتور Telstra دارد و باز در ایران یافت می شود.

اینترنت موبایل

یک مودم از رده LTE Cat 11 که 4.75G نیز گفته می شود و همان طور که اشاره شد می تواند سرعت دانلودی تا 600 مگابیت داشته باشد. سرعت آپلود این مودم هم به 50 مگابیت می رسد.

قطعا در ایران نمی توان روی شبکه 4G به سرعت 600 مگابیت یا نزدیکی های آن رسید ولی سرعتی بیشتر از مودم های 4.5G با سرعت 300 مگابیت به نمایش می گذارد.

آنتن های LTE و وای فای این مودم داخلی هستند ولی یکی از امکانات خوب آن، قابلیت نصب آنتن خارجی است. به دو سوکت آنتن TS-9 مجهز است تا بتوانید برای افزایش سرعت و آنتن دهی، یک یا دو آنتن خارجی هم به آن وصل کنید.

از قابلیت هایی مانند VoLTE و VoIP و CS نیز پشتیبانی می کند.

وای فای

ارتباطات وای فای مودم B618 نیز در حد قابل قبول و به روزی است. وای فای دو بانده 802.11ac با پشتیبانی از هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز؛ اتصال حداکثر 64 کاربر به دستگاه و داشتن یک آنتن اختصاصی برای هر فرکانس که نشان می دهد باید قدرت سیگنال دهی بالایی داشته باشد.

معمولا مودم های LTE Cat 6 هواوی دارای وای فای AC750 هستند ولی مودم هواوی B618 در یک سطح بالاتر قرار گرفته است و به وای فای دو بانده AC1300 مجهز است؛ به طوری که سرعت روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز به 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز به 1300 گیگاهرتز می رسد.

حیف که نمی شود هر دو فرکانس را به طور همزمان مورد استفاده قرار داد و باید همیشه یک فرکانس روشن و فعال باشد.

امکانات ارتباطی و نرم افزاری

از نظر امکاناتی ارتباطی نیز این مودم روتر رومیزی 4G کامل است. 2 درگاه شبکه اترنت LAN گیگابیتی که یک درگاه برای اتصالات WAN است. یعنی می توانید دو دستگاه مانند پی سی و لپ تاپ را به طور مستقیم و با کابل به اینترنت و مودم وصل کنید یا حتی یک مودم ADSL به آن وصل کنید.

یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه RJ11 برای پشتیبانی از VoIP و تماس های ویدئویی مبتنی بر اینترنت همه امکان ارتباطی این مودم هستند که برای هر کاربر خانگی و حتی سازمانی کافی خواهد بود.

برای روشن/خاموش کردن دستگاه، فعال سازی قابلیت WPS و ریست هم کلیدهایی تعبیه شده است. اگر به فضای ذخیره سازی روی مودم علاقه مند هستید تا دانلودهای خود را مستقیما روی آن ذخیره کنید؛ یک اسلات کارت حافظه میکرو اس دی هم پیدا می شود.

cof

این مودم را می توان با اپلیکیشن HiLink هواوی از طریق موبایل کنترل کرد. در پنل مدیریتی این مودم هم قابلیت هایی مانند فایروال SPI، فیلترینگ آدرس IP و URL و MAC، قابلیت WPA 2.0، پشتیبانی از پروتکل های شبکه ARP و ICMP و DNS و DNS RELAY و NAT و L2TP و DMZ و UPnP و پنهان سازی SSID دیده می شود.

خوش بختانه به قابلیت های امنیتی WPA2-PSK و WPA / WPA2-PSK و AES و TKIP / AES نیز مجهز است و از ارسال و دریافت SMS پشتیبانی می کند.

حرف آخر

هواوی B618 مودم رومیزی 4G که وقتی بخرید؛ تا چندین سال نیازی به هیچ مودم یا روتر دیگری نخواهید داشت. به راحتی می توانید اینترنت موبایل را در یک محیط 100 الی 150 مترمربع با چندین دستگاه به اشتراک بگذارید.

جان می دهد برای کاربران پرمصرف، کاربران حرفه ای، بازی های سبک، ویرایش فیلم یا استریم ویدئو، چندوظیفه گی و اینکه کل اعضای یک خانواده با انواع دستگاه ها اعم از گوشی موبایل و تبلت و لپ تاپ و پی سی به اینترنت وصل شوند.

از مودم های دیگر هواوی مانند B525 و B528 و B612 و B315 و نظایر این ها یک سر و گردن بالاتر است.

در دوره نخستی که وارد ایران شد؛ با قیمت 3 میلیون تومان به فروش می رسید ولی اکنون قیمتی بین 6.5 تا 7 میلیون تومان در فروشگاه های مختلف دارد.

خرید مودم هواوی B618 از سایت دیجی کالا

دیجی کالا با درج مشخصات و تصاویر اشتباه از یک مودم، باعث سردرگمی کاربران و خریداران شده است. چند روزی است که دوباره مودم پرقدرت و…

اپراتور Jio در هند فعالیت می کند و مودم های آن در کشورهایی مانند چین و ویتنام تولید می شوند. پیش تر، مودم جی یو JMR541 از این برند…

این روزها تحصیل دانش آموزان و دانشجویان با اینترنت گره خورده است. اگر اینترنت قطع باشد یا اصلا اینترنتی در کار نباشد؛ اگر اینترنت دائم قطع…

این مقاله برای افرادی است که تصمیم به خرید مودم 4G نزتک 99C گرفتند ولی می خواهند بدانند دقیقا سرعت اینترنت و وای فای این مودم چقدر…

این روزها همه ما درگیر آموزش مجازی، تماس تصویری و جلسات ویدئویی راه دور شدیم. مدارس و دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید بازگشایی شدند و…

در میان مودم های رومیزی 4G، هواوی B612 معروف تر و پرفروش تر است. پشتیبانی از سیم کارت و اینترنت TD-LTE به همراه مودم LTE CAT 6 از جمله…

احتمالا با مودم نت گیر Nighthawk M1 آشنا هستید؛ زمانی بهترین مودم همراه و موبایل دنیا بود و اولین مودمی که تجربه سرعت 1 گیگابیت بر…

در این مطلب لزوما دنبال معرفی سریع ترین مودم های همراه و جیبی بازار نیستیم و می خواهیم ویژگی ها و قابلیت های دیگر مودم های همراه را هم در انتخابمان…

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10886

به "مشخصات و ویژگی های هواوی B618: بهترین مودم 4G رومیزی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات و ویژگی های هواوی B618: بهترین مودم 4G رومیزی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید