مجموع کد بورسی ها به 57 میلیون عدد رسید

به گزارش سهندبلاگ، حسن قالیباف اصل رئیس سابق سازمان بورس در جلسه تودیع و معارفه امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: وزیر اقتصاد به بنده اعتمادی کرد و البته حمایت زیادی را از بازار سرمایه در این مدت 10 ماه به عمل آورد.

مجموع کد بورسی ها به 57 میلیون عدد رسید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، حسن قالیباف اصل رئیس سابق سازمان بورس در جلسه تودیع و معارفه امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: وزیر اقتصاد به بنده اعتمادی کرد و البته حمایت زیادی را از بازار سرمایه در این مدت 10 ماه به عمل آورد.

او گفت: ورود بنده به سازمان بورس با طرح آزاد سازی سهام عدالت و صندوق های etf و ورود پرحجم سرمایه گذاران به بازار سرمایه مصادف شد.

رئیس سابق سازمان بورس اظهار کرد: با توجه به تورومی که به وجود آمد، حجم نقدینگی زیادی به سمت بازار روانه شد.

او گفت: صحنه بازار سرمایه در سال 99 با سال های گذشته بسیار متفاوت بود، ارزش ابتدا 4 هزار هزار میلیارد تومان بود و اکنون به 10 هزار هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف اصل گفت: تعداد کد های بورس ابتدا 10 میلیون کد بود و اکنون به 29 میلیون کد رسیده است. بنابراین در مجموع تعداد کدهای بورسی صادر شده با سهامداران عدالت به 57 میلیون رسیده است.

او گفت: سال گذشته مجموع پذیرش 5 هزار میلیارد بود و سال جاری به 28 هزار میلیارد تومان رسیده است.

قالیباف اصل گفت: در جهان پروژه ها را تامین اقتصادی عمومی نمی نمایند، ولی در سازمان طی تصمیماتی که گرفتیم امکان تامین اقتصادی عمومی را به شرکت ها دادیم.

او گفت: سال جاری شورای عالی بورس دو تصمیم مهم برای صندوق ها گرفت که 10 هزار میلیارد تومان بود، اما با تصمیمی که گرفته شد به 50 هزار میلیارد تومان رسید.

قالیباف اصل گفت: در ابتدا 227 صندوق در بازار سرمایه بود که اکنون 260 صندوق و تعداد سبد گردان ها بعد قانون تصویب سال جاری 40 سبد مجوز گرفتند.

رئیس سابق در رابطه با بازار گردانی گفت: مابعد 20 /6 که مصوبه تصویب شد ناشران را مجاب کردیم که بازار گردانی نمایند.

قالیباف اصل گفت: سال جاری شورا یک تصمیم بسیار مهمی را در رابطه با کاهش کارمزد گرفت که محقق شد، و قرار شد کارگزاری ها سی درصدی را که از آن ها کم می شد به صندوق توسعه واریز نمایند. اکنون مجموع شش هزار میلیارد صندوق توسعه صرف بازار گردانی شده است.

او گفت: قرار شده تا eps را در اختیار سهامداران قرار بدهند، شرکت ها باید از اواخر بهمن ماه اقدام به ارائه eps خود نمایند.

رئیس سابق بازار سرمایه گفت: در شرکت فرابورس بازار قرمز را تعریف مجدد کردیم و بازار هدف هم برای شرکت های دانش بنیان است، بازار قرمز نیز شرکت هایی هستند که زیاد اوضاع خوبی ندارند این دو بازار کارکردش با سایر بازار ها متفاوت است.

لزوم گذراندن دوره 6 ماهه برای ورود به بازار سرمایه قالیباف اصل اظهار کرد: از این به بعد قرار است اگر کسی می خواهد وارد بازار سرمایه گردد یک بازه شش ماهه را طی کند و آزمون بدهد بعد بتواند وارد آن گردد که شرکت سپرده گذاری مرکزی اقداماتش را انجام داده است.

او گفت: آزادسازی سهام عدالت بعد 14 سال رخ داد، که یک کار بسیار عظیمی را می طلبید که همکاران ما در شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدامات لازم را در این رابطه انجام دادند.

قالیباف اصل گفت: اکنون بحث مجامع، پرداخت سود سهام به وسیله سامانه سجام است، اکنون 100 شرکت، سود خود را به وسیله این سامانه واریز کردند.

او گفت: سال جاری همکاران فناوری کوشش کردند تا سامانه معاملات را در ترید تقویت نمایند، سال جاری 4 میلیون نفر به صورت الکترونیکی احراز هویت شدند.

رئیس سابق بورس گفت: سال جاری تفاهم نامه ای را با معاونت پیشگیری قوه قضائیه تحت عنوان عدالت ترمیمی منعقد کردیم.

->

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12385

به "مجموع کد بورسی ها به 57 میلیون عدد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموع کد بورسی ها به 57 میلیون عدد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید