قیام و فردوسی در صف خیابان کامل

به گزارش سهندبلاگ، شهر: بلوار قیام در منطقه 12 با توجه به بافت مسکونی شامل جهت رفت و برگشت برای عبور خودروها و خطوط حمل و نقل عمومی و تعریض پیاده روها در طرفین معبر برای استفاده به عنوان خیابان کامل طراحی شده است. همچنین خیابان فردوسی پس از بازطراحی اجرا شده به خیابان کامل تبدیل خواهد شد.

قیام و فردوسی در صف خیابان کامل

به گزارش خبرنگار شهر؛ مدیران شهری در شهر تهران چند سالی است با اتخاذ خط مشی مناسب به ایجاد خیابان های کامل به عنوان یک سیاست شهری به منظور برون رفت از مسائل ناشی از تقاضای بالای تردد در سطح شهر توجه ویژه ای دارند.

بلوار قیام در منطقه 12 از جمله اولین معابر شهری تهران است که مراحل اخذ مصوبات لازم برای احداث خیابان کامل را در سنوات گذشته دریافت کرده است. این بلوار با توجه به بافت مسکونی شامل راستا رفت و برگشت برای عبور خودروها و خطوط حمل و نقل عمومی(تاکسی و اتوبوس)، تعریض پیاده روها در طرفین معبر و همچنین راستا سبزی در میانه بلوار برای عبور عابران پیاده و شهروندان دوچرخه سوار، برای استفاده به عنوان خیابان کامل طراحی شده است. با توجه به سرانجام دریافت عملیات عمرانی شرکت مترو برای احداث ایستگاه های میدان قیام و 17شهریور، به زودی بهره برداری از این بلوار به عنوان اولین خیابان کامل احداث شده در سطح شهر تهران استفاده خواهد شد.

در دور جدیدی از اقدامات دستورالعملی از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سال جاری تدوین شده و تمام مناطق22گانه، طی مطالعاتی نسبت به امکان سنجی معابر دارای پتانسیل سطح مناطق خود برای تبدیل به خیابان کامل پرداختند. در این راستا و طی مطالعات اجرا شده، خیابان فردوسی واقع در منطقه 12 یکی از معدود معابری است که پس از غربالگری اولیه، در فهرست بلند 36 معبر سطح شهر تهران به طول 62 کیلومتر به منظور اجرای خیابان کامل برای مطالعه و بررسی بیشتر جای گرفت و در نهایت و با توجه به امتیازات اخذ شده خیابان فردوسی یکی از معابر دارای اولویت احداث در بین مناطق 22گانه قرار گرفته است. خیابان فردوسی نیز پس از بازطراحی اجرا شده با توجه به دستورالعمل ها به معبری مناسب برای تردد کلیه کاربران آن شامل عابران پیاده، دوچرخه سواران، اتوبوس و سایر خودروها تبدیل خواهد شد. با توجه به وجود دو ایستگاه پرتقاضای خطوط مترو شامل ایستگاه امام خمینی(ره) و میدان فردوسی، امکان تردد با تمامی شیوه(مد)های حمل و نقلی در این معبر برای شهروندان فراهم است.

در برنامه ریزی حمل و نقل و ترافیک شهری، خیابان کامل به معابری گفته می شود که به منظور ایجاد دسترسی امن، جذاب و راحت برای تمام کاربران شامل عابران پیاده، دوچرخه سواران، خودروها و وسایل حمل و نقل عمومی طراحی و احداث شوند. بر اساس استراتژی حاکم بر ایجاد خیابان کامل، حداکثر شیوه(مد) حمل و نقلی بر اساس رده عملکردی هر معبر در آن به منظور رفاه حال شهروندان تامین می شود. موافقان این استراتژی، عقیده دارند که پیروی از این خط مشی منافعی ازجمله بهبود امنیت، کاهش هزینه های حمل و نقل (شامل آلودگی، زمان سفر و ...)، ارائه راه حل های جایگزین برای خودروهای شخصی، تشویق کاربران به حفظ سلامت از طریق پیاده روی و دوچرخه سواری، ایجاد حس مکان و بهبود کارکردهای اجتماعی را برای شهرها در پی خواهد داشت.

خبرنگار: علی سی پی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13241

به "قیام و فردوسی در صف خیابان کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیام و فردوسی در صف خیابان کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید