عراق را با حوصله می توان شکست داد ، قطار استقلال با بی پولی از ریل خارج می گردد

به گزارش سهندبلاگ، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال و تیم ملی گفت: فوتبالی که عراق بازی می نماید به چرک بازی معروف است و برای شکست دادن شان فقط باید روبرویشان با حوصله بازی کرد و اسیر چرک بازی شان نشد.

عراق را با حوصله می توان شکست داد ، قطار استقلال با بی پولی از ریل خارج می گردد

گروه ورزشی خبرنگاران، مهاجم اسبق استقلال و تیم ملی در آستانه بازی تیم ملی فوتبال کشورمان روبروی عراق درباره این ملاقات مهم حرف زد. وی همچنین از اوضاع فعلی استقلال هم ابراز رضایت داشت ولی بروز پاره ای مسائل اقتصادی در این باشگاه را علامت هشداری جدی برای اینده تیم می دانست. وی که از ابتدای فصل تاکنون مسابقات این تیم را زیر ذره بین دقیق خود دارد نکات فنی مربوط به تاکتیک تیمی و دلیل بردهای اخیر استراماچونی را هم اعلام کرد.

گزیده حرفهای آرش برهانی با دانشجو:

*استقلال برای آسیا یک دیاباته دیگر هم لازم دارد

*زشت است بی پولی استقلال را تعطیل کند

*تیم ملی عراق چرک و کراری فوتبال بازی می نماید

*طلبم را که بخشیدم مدیران باشگاه دیگر مرا نمی شناسند

*آنهایی که پورحیدری ها را نمی شناسند خودشان هم زود از یاد می فرایند

اوضاع استقلال نسبت به هفته های ابتدای زیر و رو شده است. دلیل این اتفاق چیست و آیا فکرش را می کردید به این روزها برسد؟

البته! اوایل فصل هم گفته بودم. تعداد زیادی بازیکن از استقلال جدا شدند و بالطبع تعدادی هم جدید آمدند و باید این نفرات با هم و البته با تفکرات استراماچونی هماهنگ شوند. طبیعی بود که این چفت شدن زمان بر است و البته در همان دوران می شنیدم که استراماچونی تمرینات بدنسازی و تاکتیکی خیلی خوبی را در تیم اجرا می نماید.

چه نکاتی از تمرین شنیده بودید؟

اینکه با خطوط مختلف به صورت اختصاصی کار می نماید. گرچه در ابتدای فصل تیم کمی در اجرای تاکتیک های استراماچونی سردرگم بود. البته این سردرگمی در خود استراماچونی هم دیده می شد که تیم را گاهی با 1-3-2-4 یا در بازی هایی 2-4-4، چهاردفاعه بازی می داد تا اینکه تصمیم گرفت با 3 دفاع بازی کند. او از وقتی تیمش را با سیستم 2-5-3 به میدان فرستاد به آنچه دنبالش بود رسید و توانست استقلال را به همان سبکی که دوست داشت بازی بدهد و شکر خدا تیم هم نتایج خوبی گرفت.

از این به بعد هم همین روش جواب می دهد؟

قطعا بازیکنان هنوز به آن سطح از آشنایی از تاکتیک 2-5-3 نرسیده اند که گاهی در کارهای دفاعی به حریف فرصت می دهند و باز هم باید در این هفته ها تمرینات زیادی با این سیستم که به ظاهر 3 دفاعه است ولی در حین دفاع 5 نفره می شود و در حین حمله دو دفاع کناری رها شده و به خطوط جلو اضافه می شوند، انجام بدهند تا ملکه ذهنشان شود. قطعا با ادامه این فرایند می توان استقلال بهتری هم دید. هرچند که استقلال این روزها هم زیبا فوتبال بازی می نماید و هم برد می آورد.

استقلال با 21 گل زده در 10 بازی میانگین 2.1 گل در هر بازی را ثبت نموده و از این نظر آمار قابل توجهی دارد. در این باره شرح می دهید علت چیست؟

خط حمله استقلال در این هفته ها شناور فوتبال بازی می نماید. به نظرم در فاز حمله تک تک عناصر هجومی وظایف شان را به بهترین شکل ممکن اجرا می نمایند. همین باعث شده تا در این چند ملاقات اخیر 3 یا بیشتر از 3 گل بزنند.

با این وصف استقلال باز هم مهاجم دیگری لازم دارد؟

بله! چون روی نیمکت مهاجمی ندارد که بتواند به هر دلیلی در نبود مهاجمان فعلی جای خالی آنها را پر کند. مسابقات استقلال به لیگ و جام حذفی محدود نمی شوند که نفرات جوان این خط کار استقلال را راه بیندازند. فردا که تیم راهی لیگ قهرمانان آسیا شود قطعا اوضاع متفاوت خواهد بود در آن شرایط یک بازیکن باتجربه قطعا بیشتر به درد استقلال می خورد.

تبریزی دیگر به کار استقلال نمی آید؟

اتفاقا تبریزی مهاجمی بود که شخصا همواره بازی اش را دوست داشتم ولی نمی دانم دچار چه مشکل روحی شده است که در استقلال گل نمی زند. شک ندارم او با یک گل برمی شود و از این شرایط خارج می شود. چون می بینیم که زحمتش را می کشد و به خوبی در موقعیت قرار می گیرد.

دیاباته را چطور مهاجمی دیدید؟

استقلال به دو بازیکن مانند دیاباته احتیاج دارد. دیاباته از نظر بدنی شرایط خوبی دارد و فکر می کنم او روی زمین بهتر می تواند به کار استقلال بیاید تا روی هوا. در بازی اول روبروی ماشین سازی در یک صحنه او توپی را با سر بیرون زد که هر مهاجمی بود باید آن را گل می کرد. نکته مهم بازی دیاباته چارچوب شناسی اوست. در ملاقات با تراکتور هم دیدیم که پاس چیپ قائدی را با ضربه چکشی به همانجایی زد که باید می زد.

زوجش با قائدی خوب است؟

استقلال باز هم باید از این زوج سازی ها داشته باشد. در راست، در چپ و حتی در وسط باید زوج سازی کند.

شاخصه مهم تیم استراماچونی چیست که نشریه ایتالیایی او را بهترین لژیونر فوتبال ایتالیا در 10 روز گذشته معرفی نموده است؟

از هر بازیکن در بهترین موقعیت خودش استفاده می نماید. الان قائدی در پستی بازی می نماید که دقیقا باید همانجا بود. علی کریمی وظایفی دارد که شاید در این چند ساله کسی از او نمی خواست. همینطور فرشید اسماعیلی، وریا غفوری و بقیه در همان جایی کار می نمایند که بهترین بازده را برای استقلال دارند.

استقلال سه روز پیش تمرین نکرد و دلیلش هم بی پولی بازیکنان و عدم پرداخت تعهدات اقتصادی باشگاه بود. در این روزها که استقلال فرایند صعودی دارد این اتفاق برای تیم چه خطراتی دارد؟

این برای تیمی به بزرگی استقلال زشت است که به جایی برسد بازیکنانش به خاطر عدم دریافت مطالبات شان قید تمرین را بزنند. تیمی که به خاطر یکسری مسایل غیرمنتظره هر هفته سورپرایز می شود باید از قبل فکر این روزها را بکند. این یک بهانه قدیمی است که داریم طلب قدیمی ها را می دهیم و یا طلب خارجی ها را به حساب شان واریز می کنیم. هر سال باشگاه همین حرفها را بهانه می نماید و پول بازیکنان و مربیان را نمی دهد و می گویند اگر فلان پول می رسید الان بدهی شان را صاف می کردند ولی همواره همین است. من خودم بازیکن بوده ام و آنها را درک می کنم. وقتی شما روی پول تان حساب می کنید بعد یک ماه، دو ماه و سه ماه از دریافتش می گذرد قطعا تمرکزتان را از دست می دهید. معتقدم این شرایط روی تیم تأثیر منفی می گذارد و قطار سرعت گرفته استقلال را از ریل خارج می نماید.

در مراسم سالگرد زنده یاد پورحیدری نه تنها هیچ یک از مسئولان باشگاه حضور نداشتند بلکه دسته گل هم نفرستادند! دلیلش چه می تواند باشد؟

پورحیدری ها، مظلومی ها و حجازی ها هرگز از ذهن هواداران واقعی استقلال بیرون نمی فرایند. آنهایی که باید قدر آنها را بدانند به موقع یادشان می نمایند ولی کسانی که شناختی از تاریخ باشگاه استقلال ندارند و چند صباحی می آیند و در استقلال کار می نمایند و می فرایند در نهایت خودشان هم به سرعت از یادها می فرایند.

بازی تیم ملی با عراق در پیش است. پیش بینی تان از آن ملاقات چیست؟

من یک بار در ورزشگاه آزادی در مسابقات غرب آسیا در سال 2004 به این تیم گل زده ام. ما فوتبالی ها درباره سبک بازی تیم هایی مانند عراق یک اصطلاح داریم و می گوییم چرک بازی می نمایند. عراق هم از این دست تیمهاست که می خواهد به هر طریقی شده از بازی دست خالی بیرون نرود. دست به هر کاری می زنند. مثالش را با حضور امثال کرار جاسم ها در فوتبال مان دیده ایم. شاید به این سبک بتوان فوتبال کراری هم گفت.

راه شکست دادن عراق چیست؟

اینکه روبروی این تیم با آرامش کامل بازی کنیم. حوصله مان در این بازی هر چه بیشتر باشد پیروز تر می شویم و نتیجه بهتری می گیریم. نباید در زمین از نظر روحی به هم بریزیم چون عراقی ها استاد ایجاد جنگ روانی هستند. به نوعی می توان گفت در این منطقه آنها گربه سیاه ما هستند. اما اگر حوصله به خرج بدهیم حتما شکستشان می دهیم.

ایرادهای زیادی به لیست تیم ملی گرفته شد. شما هم به این لیست ایراد داشتید؟

انتخاب های سرمربی تیم ملی کاملا سلیقه ای است. اگر نفراتی که مدنظر من یا بعضی دیگر است هم دعوت می شدند باز هم عده ای می گفتند چرا فلان بازیکن نیست. باید به ویلموتس و تصمیماتش احترام گذاشت.

حرف آخر؟

جالب است روزی که برای مذاکره درباره طلبم به باشگاه رفتم اینقدر از من تعریف می کردند که تو فلان کار را برای استقلال کردی و بَهمان گل را زدی و غیره تا از من تخفیف بگیرند و طلبم را ببخشم ولی در همان جلسه قول دادند اقتصادیات پولی که هرگز به من پرداخت نشده را بدهند ولی از آن روز به بعد دیگر آن بازیکنی که از من تعریف می کردند نبودم. جالب تر این بود بازیکنانی که بعد از من طلبکار شده بودند پولشان را از باشگاه گرفته اند ولی من هنوز به خاطر اقتصادیات پولی که نگرفته ام ممنوع الخروج و حساب هایم بسته است! باید بروم و بپرسم آن تعداد از بازیکنان چه راهی را رفتند که بعد از من پول گرفتند و من هم از همان طریق وارد شوم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5421

به "عراق را با حوصله می توان شکست داد ، قطار استقلال با بی پولی از ریل خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق را با حوصله می توان شکست داد ، قطار استقلال با بی پولی از ریل خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید