طرز تهیه کیک کرم کارامل شکلاتی خوشمزه

به گزارش سهندبلاگ، کیک کرم کارامل شکلاتی که مخلوط میانی آن کرم کارامل است و روی آن را یک لایه شکلاتی پوشانده، بسیار خوشمزه است و برای جشن ها و میهمانی ها می تواند گزینه مناسبی باشد. در این مطلب با طرز تهیه کیک کرم کارامل، تزئین و دستور تهیه کارامل آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک کرم کارامل شکلاتی خوشمزه

رنگ، یکی از خصوصیات مهم مواد غذایی می باشد، زیرا مردم معمولا براساس رنگ ماده غذایی درباره کیفیت آن قضاوت می کنند. تاریخچه استفاده از رنگ ها به 400 سال قبل از میلاد مسیح و به مصریان باستان می رسد. رنگ های طبیعی به دلیل به دست آمدن از منابع طبیعی سالم تر از رنگ های مصنوعی هستند.

کارامل نوعی رنگ خوراکی است که بدلیل دارا بودن رنگ و طعم خاص، کاربرد زیادی در صنایع غذایی دارد. رنگ کارامل از محدوده زرد کمرنگ تا قهوه ای سوخته متغیر است و می تواند در 80 درصد انواع خوراکی ها بکار رود.

بسیاری از کیک ها با این قصد درست می شوند که پس از خارج شدن از فر، میان یا روی آن ها با موادی پوشانده شده و به صور گوناگون تزیین شوند. کرم کارامل یکی از موادی است که رویه کیک را با آن تزیین می کنند. کارامل را می توان در منزل به دو صورت عسلی و سیاه درست کرد:

  • کارامل عسلی: یک پیمانه شکر را با اندکی آب در تابه کوچکی بریزید (تابه بهتر است از تفلون باشد و اثری از چربی در آن نباشد) و روی حرارت ملایم بگذارید. هنگام ذوب شدن شکر با کاردک چوبی آن را هم بزنید، یا تابه را مرتبا حرکت دهید تا شکر ذوب شده در آن بشود و یکسان حرارت ببیند. همین که تمام شکر ذوب شد و به اندازه کافی رنگ گرفت، نیم پیمانه آب در تابه بریزید و باز آن را بجوشانید تا شکر نیم سوخته در آب حل و کارامل مانند عسل غلیظ شود.
  • کارامل سیاه: نیم پیمانه شکر را با اندکی آب در تابه کوچکی روی آتش ملایم ذوب کنید و تابه را مرتبا حرکت دهید تا شکر ذوب شده و یکسان حرارت ببیند؛ این کار را آنقدر ادامه دهید تا تمام شکر سیاه شود. همین که دود از شکر ذوب شده بلند شد یک پیمانه آب در تابه بریزید و دوباره آن را به جوش آورید تا شکر سوخته در آب حل شود. کارامل سیاه نسبتا رقیق است و فقط برای رنگ به کار می رود. مصرف بیش از چند قطره آن غذا را تلخ می کند.

طرز تهیه کیک کرم کارامل

مواد لازم برای تهیه کیک
مارگارین نرم100 گرم (1/3 پیمانه)
شکر 50 گرم (حدود 4 قاشق غذاخوری)
آرد معمولی125 گرم (1 پیمانه)
جو دوسر پرک شده40 گرم (1/2 پیمانه)

دستور تهیه کیک:

  1. شکر و مارگارین را داخل کاسه ای بریزید و خوب بزنید تا کاملا کرم رنگ شده و حالت پفی پیدا کند.
  2. سپس آرد و جو دو سر را به آن ها افزوده و خوب هم بزنید. برای ورز دادن خمیر از دست استفاده کنید و مواد را خوب با هم ترکیب کنید.
  3. خمیر را کف یک قالب مربع شکل به ابعاد 20 سانتیمتر ریخته و روی آن را با فشار دست صاف کنید.
  4. ظرف کیک را به مدت 25 دقیقه در فری که از قبل روی حرارت 180 درجه سانتیگراد یا 350 درجه فارنهایت و یا عدد 4 فر های گازی گرم شده، قرار دهید تا کاملا طلایی رنگ و سفت شود.
مواد لازم برای تهیه مخلوط میانی کاراملی
کره25 گرم (2 قاشق غذاخوری)
شکر25 گرم (2 قاشق غذاخوری)
شیر پر چرب200 گرم

دستور تهیه کارامل:

  1. مواد لازم برای تهیه کارامل را داخل تابه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.
  2. مواد را مرتب هم بزنید تا شکر حل شود و مواد با یکدیگر ترکیب شوند.
  3. تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا به مدت 4-3 دقیقه بجوشد و مرتب مواد را هم بزنید تا سفت شوند.
  4. کارامل را روی کیک پخته شده داخل قالب بمالید و کنار بگذارید تا خودش را بگیرد.
مواد لازم برای تزیین روی کیک
شکلات خالص100 گرم
شکلات سفید25 گرم

تزیین روی کیک:

  1. شکلات خالص را به روش بن ماری آب کرده و آن را روی کارامل پهن کنید.
  2. اگر از شکلات سفید استفاده می کنید، آن را ذوب کرده و با قیف به صورت خطوط سفیدی روی شکلات خالص بریزید.
  3. با استفاده از خلال دندان، شکلات سفید را مانند خطوط پر وارد شکلات خالص کنید.
  4. اجازه دهید مواد کاملا سفت شوند، سپس کیک را برش بزنید و سرو نمایید.

نکته: در صورت تمایل می توانید کف ظرف کیک کرم کارامل را کاغذ روغنی بگذارید تا پس از پخت، قبل از بریدن کیک بتوانید آن را از قالب خارج کنید.

کارامل ترکیبی از گلبول های چربی در اندازه های مختلف است که با محلول غلیظ شکر احاطه شده و ماده خشک بدون چربی شیر در آن منتشر می شود. معمولاً کارامل از طریق حرارت دادن مخلوطی از شربت گلوکز، شیر و چربی گیاهی در دمای بین 118 تا 130 درجه سانتی گراد تولید می شود. در این مطلب با طرز تهیه نوعی کیک کرم کارامل شکلاتی آشنا شدید که می توانید به راحتی در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

برای آشنایی با طرز تهیه کیک گاناش شکلاتی به مقاله زیر مراجعه کنید:

طرز تهیه کیک گاناش شکلاتی

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: setare.com
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12239

به "طرز تهیه کیک کرم کارامل شکلاتی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک کرم کارامل شکلاتی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید