ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز در حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری

به گزارش سهندبلاگ، فرزین حق پرست در مصاحبه با خبرنگاران درباره ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری گفت: زمینه اولیه ثبت یک اثر در حوزه جهانی حل مسائل اولیه مانند کنترل و حذف تدریجی بناهای عرصه و حریم آن و تبدیل آن به طرح اولیه آن مجموعه که ما طرح اولیه بقعه را به فرمانداری و شهرداری تقدیم کرده ایم و امیدواریم ادارات و سازمان های مربوطه از ساخت و ساز در حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری خودداری کنند تا با نمایان شدن چهره اصلی مجموعه بتوانیم پرونده بقعه را به یونسکو برای ثبت در آثار جهانی ارسال کنیم.

ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز در حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری

وی به مرمت و تکمیل ساختمان و مناره های بقعه شیخ شهاب الدین اهری نیز اشاره کرد و اضافه نمود: به دلیل اینکه آجرها و مناره های بقعه شیخ شهاب الدین اهری، از نوع خاصی هستند سفارش ساخت آنها به شرکت خصوصی اصفهانی داده شده و طبق قول شرکت مذکور، سری اول آنها تا یک ماه آینده تحویل داده خواهد شد تا فرایند کار پی گرفته گردد.

حق پرست در مورد ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان اهر نیز ابراز داشت: در صدد هستیم با همکاری شهرداری اهر، یک سری سازه های سبک و قابل حمل برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی به کار بگیریم تا هم از نظر هزینه و هم از نظر ضد زلزله بودن، سریعا قابل نصب و برچیدن باشد این بازارچه در محل مجموعه پارک ولایت ایجاد خواهد شد تا هم مورد استفاده شهفرایندان و هم مسافرین عزیز قرار گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی راجع به ثبت شیرینی اهری جزو آثار ناملموس کشور نیز گفت: برابر ضوابط موجود ثبت خوراکی ها در آثار شهرها ممنوع است ولی اگر مانند سوهان قم این نوع شیرینی نیز از یک پشتوانه تاریخی برخوردار باشد و توسط محققان و تاریخدانان بررسی و ارائه گردد می توان در مورد آن تصمیم گیری کرد.

وی در آخر همچنین گفت: امیدواریم ادارات و سازمانهای مربوطه از ساخت و ساز در حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری خودداری نمایند تا با نمایان شدن چهره اصلی مجموعه بتوانیم پفراینده بقعه را به یونسکو برای ثبت در آثار جهانی ارسال کنیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6882

به "ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز در حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت جلوگیری از ساخت و ساز در حریم بقعه شیخ شهاب الدین اهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید