سردار فوتبال ایران در سرزمین تزارها!

به گزارش سهندبلاگ، او به شاه ماهی بزرگی تبدیل شده که آکواریوم روسیه برایش کوچک است. او در لیگ قهرمانان اررپا هم به بایرن مونیخ گل زده هم اتلتیکو مادرید، هم بنفیکا هم المپیک لیون، هم اندرلخت و هم آژاکس و فنرباغچه.

سردار فوتبال ایران در سرزمین تزارها!

خبرنگاران؛ احسان محمدی- اسمش را پسر گلخانه ای فوتبال ایران گذاشته بودند. انگار نازپرورده ای است که پدرش او را زیر بال و پر گرفته و هنر دیگری ندارد. چهره اش هم بچگانه بود. با آن موهای لختِ ریخته روی چشم، علی بابای فوتبال ایران شد. تقریباً هیچکس خاطره ای از بازی های او در لباس یک تیم باشگاهی در ایران ندارد. همه تصاویر ما یا برمیگردد به روستوف و روبین کازان و زنیت یا تیم ملی.

سردار آزمون روز گذشته در ملاقات زنیت مقابل اورال با به ثمر رساندن سه گل و ثبت یک پاس گل به عنوان بهترین بازیکن زمین شناخته شد. اولین هت تریک. این ادامه نمایش درخشان او در تیمی است که بازی هایش از تلویزیون پخش نمی گردد و ما تنها لحظه های گلزنی سردار ایرانی را می بینیم.

خیلی ها معتقدند او به شاه ماهی بزرگی تبدیل شده که آکواریوم روسیه برایش کوچک است. او در لیگ قهرمانان اروپا هم به بایرن مونیخ گل زده هم اتلتیکو مادرید، هم بنفیکا هم المپیک لیون، هم اندرلخت و هم آژاکس و فنرباغچه. یک موفقیت که تقریباً هیچ بازیکن دیگری در ایران به آن دست نیافته است. نزدیک ترین بازیکن به او در این آمار علی دایی است که سالهاست بازنشسته شده است.

وقتی بعد از جام جهانی 2018 روسیه در اعتراض به آنچه پرخاش به خانواده اش بود اعلام خداحافظی کرد، فضای منفی علیه اش بالا گرفت. گفتند سردار آزمون پسر نُنُر فوتبال ایران است و خداحافظی او بهترین خبر ممکن بود و برود که برنگردد!

بازی او را ضعیف تفسیر کردند و گفته شد که تمرکزش به جای زمین به بیرون از زمین و فضای مجازی معطوف است. به اسبش سیریک و کورس اسبدوانی فکر می نماید و سرگرم خوانندگان زیرزمینی نه چندان ممتازی است که برای او در صفحه اینستاگرامش از نوجوان ها لایک جمع می نمایند!

اما در همان جام جهانی فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال پس از سوت سرانجام بازی با ایران از تنها بازیکنی که نام بُرد شماره 20 ایران بود. او گفت که این بازیکن عملاً یکی از هافبک های ما را از کار انداخت و مانع از بازی سازیمان شد.

سردار با کی روش رابطه محبت آمیز ای داشت. پدری- فرزندی. دعوتش می کرد و سردار هم با گل جواب اعتماد را می داد. بعد از رفتن کارلوس کی روش و حضور موقت ویلموتس، گفته شد آزمون مخالف آمدن اسکوچیچ است و رابطه این دو آنقدر غیرمحبت آمیز است که اسکوچیچ احتمالاً روی نامش قلم بگیرد اما آزمون با اعلام حمایت این شایعه را رد کرد و حالا باز با درخشش کیفیت خود را به رخ کشید.

آزمون اگر به فرایند رو به رشد خود ادامه دهد، می تواند به شایعات کسل نماینده پیوستنش به فوتبال سطح یک اروپا سرانجام بدهد و واقعاً پیراهن یک تیم خوب را در لیگ برتر انگلیس یا ایتالیا و لالیگا به تن کند. به شرطی که مشاوران قوی داشته باشد. کسانی که گاهی به او یادآوری نمایند اگر چه اسمش سردار است اما برای سردار ماندن در فوتبال ایران و ماندگاری در تالار افتخارات باید بیش از این سخت جان باشد. زندگی و آدم ها همواره با ما مهربان نیستند، متاسفانه!

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7445

به "سردار فوتبال ایران در سرزمین تزارها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردار فوتبال ایران در سرزمین تزارها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید