خلاء هایی که درساختار فدراسیون والیبال وجود دارد، هیات رئیسه کجاست

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون والیبال پس از حدود دو سال بی ثباتی خاتمه اواخر آبان ماه سال گذشته با برگزاری مجمع انتخاباتی رئیس خود را شناخت و محمدرضا داورزنی با رأی اکثریت آرا برای چهار سال سکاندار فدراسیون والیبال شد. با آمدن داورزنی خاتمه ثبات مدیریتی بر رشته المپیکی والیبال حکم فرما شد اما هنوز تکلیف نهایی چارت جدید فدراسیون تعیین نشده است.

خلاء هایی که درساختار فدراسیون والیبال وجود دارد، هیات رئیسه کجاست

معین تکلیف چارت فدراسیون والیبال

انتخاب ارکان فدراسیون والیبال از جمله اختیارات رئیس فدراسیون است که پس از گذشت حدود پنج ماه از حضور داورزنی در فدراسیون هنوز تکلیفش معین نیست. طبق اساسنامه فدراسیون های ورزشی ارکان فدراسیون شامل مجمع عمومی، هیأت رئیسه، رئیس و بازرس می باشد.

اعضای هیأت رئیسه از کلیدی ترین ارکان به شمار می رود که هنوز تکلیف آن معین نیست. هیأت رئیسه متشکل از رئیس، نایب رئیس، دبیر، خزانه دار، یک نفر کارشناس یا خبره در رشته ورزشی مربوط و چهار نفر به پیشنهاد رئیس فدراسیون و تصویب رئیس سازمان تربیت بدنی است.

صفحه هیأت رئیسه در سایت فدراسیون والیبال

وظایف هیأت رئیسه به توضیح زیر معین می گردد:

1. تهیه و تقدیم عملکرد سالانه فدراسیون جهت تصویب مجمع

2. ارائه پیشنهادات مربوط به آئین نامه دستورالعمل و سایر قوانین و مقررات ورزشی به مجمع

3. تهیه و تقدیم بودجه، اعتبارات، برنامه ها و تقویم های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت فدراسیون به مجمع

4. اجرای تصمیم ها و مصوبات مجمع

5. تأیید رؤسا و اعضای کمیته های مختلف فدراسیون

6. پیشنهاد اصلاح اساسنامه به مجمع

7. پیشنهاد عضویت فدراسیون در مجامع بین المللی ورزشی به مجمع

8. نظارت بر اجرای مقررات و اصول ورزشی در رشته مربوط

پس از برکناری احمد ضیایی، اعضای هیأت رئیسه فدراسیون نیز در اعتراض به برکناری غیر قانونی رئیس با ارسال نامه به وزیر ورزش به انتخاب سرپرست اعتراض کردند و پس از آن استعفا دادند و از اواخر سال 97 با حضور سرپرست در فدراسیون هیأت رئیسه در فدراسیون والیبال وجود ندارد.

از میان ارکان فدراسیون میلاد تقوی به عنوان سرپرست دبیری و مهدی اسلامی به عنوان سرپرست خزانه داری معرفی شدند و هنوز شرایط هیأت رئیسه، نایب رئیس و سایر ارکان معین نیست.

محمدرضا داورزنی پس از حضور در فدراسیون در جلسه معارفه خود اظهار داشت اعضای کابینه اش را پس از انتخابی المپیک معین خواهد نمود اما حتی رقابت های انتخابی المپیک نیز به سرانجام رسید و تیم ملی برای دومین بار سهمیه المپیک را به دست آورد و با گذشت حدود چهار ماه از انتخابی المپیک داورزنی هنوز تکلیف ارکان فدراسیون را معین نکرده است.

تهیه و تقدیم بودجه، اعتبارات، برنامه ها و تقویم های کوتاه مدت و بلند مدت از وظایف هیأت رئیسه است و با توجه به حضور تیم ملی در المپیک فدراسیون باید هرچه سریع تر تکلیف ارکان را معین کند.

والیبال برای رسیدن به آرامش به ثبات مدیریتی احتیاج داشت تا هرچه سریع تر مهره های اصلی فدراسیون توسط رئیس چیده گردد اما داورزنی در حال تعلل است و دلیل تعلل او معین نیست. علاوه بر اینها هنوز تکلیف مدیر روابط عمومی، بازرس، کمیته آموزش، کمیته امور بانوان و همچنین شورای فنی هم معین نیست.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7948

به "خلاء هایی که درساختار فدراسیون والیبال وجود دارد، هیات رئیسه کجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلاء هایی که درساختار فدراسیون والیبال وجود دارد، هیات رئیسه کجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید