خبرنگاران کرونا، دروازه بسته دوبی و سرگردانی 400 شناور ایرانی

به گزارش سهندبلاگ، گناوه - خبرنگاران- در پی شیوع بیماری کرونا در ایران، امارات در روزهای اخیر از پذیرش شناورهای ایرانی در بنادر خود خودداری کرده است به طوری که اکنون 400 فروند شناور در حوالی بندر دوبی سرگردان هستند و اجازه ورود بنادر این کشور را ندارند.

خبرنگاران کرونا، دروازه بسته دوبی و سرگردانی 400 شناور ایرانی

هم اکنون شماری از این شناورها که متعلق به اهالی بنادر استان بوشهر از جمله گناوه است پس از 10 روز سرگردانی و اجازه نیافتن برای ورود به دوبی در حال بازگشت به ایران و تعدادی نیز منتظر هستند که مسئولان کشور رایزنی و پیگیری کنند تا بتوانند از این شرایط رهایی یابند.

بنا به گفته چندین مالک شناور از اهالی بندر گناوه که در ورودی خور دوبی سرگردان و از شرایط بوجود آمده نگران هستند اظهارداشتند: موادغذایی ملوانان شناورها که در اصطلاح محلی دریانوردان بوشهری ماچیله گفته می شود به انتها رسیده و کسی جوابگوی آنان نیست و از مقام های ایران خواستار پیگیری و حل مشکل بوجود آمده هستند.

رئیس اتحادیه لنج داران و حمل ونقل دریایی استان بوشهر روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: بیش از 10 روز است که شناورهای تجاری در ورودی کانال دوبی سرگردان و بلاتکلیف هستند و اجازه ورود به آنان نداده اند.

سیدعلی موسوی گمارانی افزود: علت اصلی ندادن مجوز ورود به شناورها به دوبی دقیق مشخص نیست اما گفته شده که ارتباط با بیماری کرونا دارد.

وی گفت: هم اینک حدود 400 شناور ایرانی از جمله از استان بوشهر و شهرستان گناوه در پشت کانال ورودی خور دبی در بدترین شرایط لنگر انداخته و متحمل فشار زیاد روحی و روانی شده اند.

موسوی گمارانی اظهارداشت: این شناورها بدلیل نبود پناهگاه مناسب ایمن نیستند و در چند روز اخیر فشار زیادی بویژه در زمان مواج شدن دریا بر آنان وارد شده است.

مدیرعامل تعاونی لنجداران گناوه گفت: در تماس های به عمل آمده با این شناورها آب و موادغذایی آنان تمام شده و ملوانان در شرایط حاد و بدی بسر می برند.

وی بیان نمود: پس از گذشت 10 روز از لنگر انداختن شناورها، مسئولان مربوطه در دوبی تماس های خود را که از طریق بی سیم انجام می شود قطع کرده و دسترسی به آنان امکان ندارد.

رئیس اتحادیه لنجداران و حمل و نقل دریایی استان بوشهر گفت: شناورهای سرگردان در ورودی دوبی هزینه های زیادی را متحمل شده اند و به عنوان نمونه یک شناور با ظرفیت تناژ پایین، 120 میلیون تومان برای سفر دریایی هزینه کرده است، در صورتی که اجازه ورود به آنان داده نشود، خسارت زیادی را متحمل خواهند شد.

وی گفت: شرایط بوجود آمده بر بازار تجاری این بندر باتوجه به درپیش بودن تعطیلات نوروز و خریدهایی که هموطنان و مردم منطقه در این ایام خواهند کرد، تاثیر نامطلوبی دارد.

گمارانی گفت: مسائل بوجود آمده شناورها به استانداری بوشهر و فرمانداری گناوه اطلاع رسانی اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر دارای 150 کیلومتر نوار مرزی دریایی دارای بیش از یک هزار شناور باری است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7101

به "خبرنگاران کرونا، دروازه بسته دوبی و سرگردانی 400 شناور ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا، دروازه بسته دوبی و سرگردانی 400 شناور ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید