خبرنگاران هوای مشهد پاک شد

به گزارش سهندبلاگ، مشهد- خبرنگاران- شاخص کیفیت هوای مشهد روز 18 فروردین ماه در پی بارش باران طی روز گذشته هم اکنون در شرایط پاک قرار گرفته است.

خبرنگاران هوای مشهد پاک شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران گفت: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای شهر مشهد43 ای.کیو.آی و نشانگر هوای پاک است.

تورج همتی اضافه کرد: شاخص کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، شهید مفتح، شهید کریمی، وحدت و طرق در شرایط سالم واقع شده است و در 18 ایستگاه دیگر مشهد نشانگر هوای پاک است.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و استفاده نکردن از خودروهای شخصی نقش موثر خود را در بهبود شرایط هوا ایفا نمایند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای.کیو.آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای.کیو.آی نشانگر شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می گردد.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

طی سال گذشته شهروندان مشهد 40 روز هوای پاک، 266 روز هوای سالم، 57 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و دو روز نیز هوای ناسالم برای تمامی گروه ها تنفس کردند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7924

به "خبرنگاران هوای مشهد پاک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای مشهد پاک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید