خبرنگاران تلاش دولت سعودی برای ترور شخصیت شاهزاده های دستگیر شده

به گزارش سهندبلاگ، تهران - خبرنگاران - در حالیکه مقامات رسمی عربستان تا به امروز در ارتباط با بازداشت شاهزادگان بلندپایه خاندان حاکم بر این کشور سکوت اختیار کرده اند، در اقدامی که به نظر می رسد از سوی دولت ریاض هماهنگ شده است ، تعداد زیادی از حساب های کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر با تشکیل پویش های گوناگون و هشتگ های مختلف تلاش برای زیر سوال بردن شخصیت و خدشه دار کردن چهره دستگیر شدگان را آغاز کرده اند.

خبرنگاران تلاش دولت سعودی برای ترور شخصیت شاهزاده های دستگیر شده

دولت سعودی در تازه ترین اقدام برای حذف مهم ترین رقبای سیاسی محمد بن سلمان و هموار کردن جانشینی وی به جای پدرش سلمان بن عبدالعزیز، جمعه شب گذشته شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه سعودی و محمد بن نایف ولیعهد پیشین عربستان را دستگیر کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، فعالان سعودی شبکه توئیتر موافق بازداشت ، پویش های مختلفی برای زیر سوال بردن شخصیت و خدشه دار کردن چهره این دو شخصیت سعودی برجسته بازداشت شده به وجود آوردند تا بدین ترتیب دستگیری آنان را توجیه کنند.

اما در نقطه مقابل سایر توئیت نویس های سعودی از پویش موافقان انتقاد کرده و ابعاد پنهان این اقدام مقامات سعودی مبنی بر بازداشت شماری از بلندپایه ترین شاهزاده های آل سعود را فاش کردند.

بر اساس این گزارش ، نکته قابل توجه در توئیت های کسانی که به این دو شاهزاده سعودی بازداشت شده حمله کردند، تشابه عبارت ها و جمله های بکار رفته از سوی نویسندگان بود ، به گونه ای که به نظر می رسد از یک منبع واحد سرچشمه گرفته اند.

این دسته از افراد بر این نکته تاکید کردند که محمد بن نایف از زمانی که وزیر کشور عربستان بود، به مواد مخدراعتیاد داشت و هم اکنون نیز همراه با دشمنان عربستان علیه رهبران این کشور همدست شده و توطئه کرده است.

آنها همچنین شاهزاده احمد بن عبدالعزیز برادر سلمان شاه سعودی را به عدم شایستگی و توطئه علیه پادشاه و ولیعهدش متهم کرده اند.

بسیاری از کاربران در حمله خود علیه محمد بن نایف که در گذشته ولیعهد سعودی بود، بر این نکته تاکید کردند که او معتاد به مواد مخدر است و این امر بر تصمیم گیری ها و رفتارش تاثیر گذاشته است.

برخی از کاربران این شبکه اجتماعی همچنین مصرف مواد مخدر را با برکناری وی از پست وزارت کشور و عضویت هیات بیعت در چند سال پیش مرتبط دانسته اند.

علاوه بر همه اینها هم اکنون درعربستان این گونه رواج یافته که محمد بن نایف با طرف های خارجی علیه رهبران سعودی در حال توطئه چینی است.

توئیت نویس دیگری با انتشار عکس محمد بن نایف با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به همراه خبر چاپ شده در روزنامه مصری الشروق نوشت که این شاهزاده سعودی از سفرش به ترکیه در جهت مبادله اطلاعات امنیتی با مقامات آنکارا سوء استفاده کرد.

کاربر مزبور در خاتمه نوشت: جماعت اخوان المسلمین و محمد بن نایف در واقع دو روی یک سکه هستند.

یک کاربر دیگر نیز محمد بن نایف را به همکاری با دشمنان عربستان در داخل و خارج جهت برهم زدن ثبات کشور متهم کرد.

هر چند بخش عمده انتقادهای کاربران متوجه ولیعهد سابق سعودی شد اما احمد بن عبدالعزیز نیز در این میان بی نصیب باقی نماند و در ارتباط با وی نوشتند که عدم شایستگی او در پست های که تا کنون برعهده گرفته یک موضوع کاملا عیان و ثابت شده است .

این دسته از افراد با اشاره به مطالب رواج یافته در خصوص همدست بودن احمد بن عبدالعزیز با کشورهای بیگانه جهت برهم زدن یکپارچگی و ثبات عربستان او را به خیانت متهم کرده اند.

شمار دیگری از کاربران فضای مجازی نیز از زاویه دیگری محمد بن نایف را مورد حمله قرار داده و گفتند که محمد بن نایف از راه علمای دین می خواست رضایت مردم را به خود جلب کند.

نقطه مقابل

اما در نقطه مقابل برخی از فعالان فضای مجازی از بازداشت شماری از شاهزاده های سعودی انتقاد کرده و آن را برای حاکمیت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خطرناک دانستند.

ترکی الشلهوب در واکنش به اتهام خیانت نسبت داده شده به این دو شاهزاده در توئیتی نوشت: محمد بن سلمان این دو شاهزاده سعودی را به ارتکاب خیانت بزرگ متهم کرده در حالی که خود او شایسته چنین اتهامی است زیرا او بود که عربستان و تصمیم گیری هایش را به ابوظبی گره زد و دارایی های این کشور را به یغما برد تا آنها را تحویل ترامپ بدهد و او بود که ملت را سرکوب کرد و کشور را درگیر باتلاق هایی کرد و از نظر مادی و انسانی آن را فرسوده کرد.

از سوی دیگر عمر بن عبدالعزیز یک مخالف برجسته سعودی نیز با انتشار ویدیویی در توئیتر گفت: بازداشت شاهزادگان صرفا یک اقدام موقت جهت چینش خاندان حاکم بر عربستان است تا برخی از مسائل شکل قطعی به خود بگیرند.

این سعودی مخالف مقیم کانادا افزود: محمد بن سلمان ولیعهد، حاکم کنونی عربستان است و بعید به نظر می رسد شخصیت های سعودی بتوانند علیه او کودتا کنند زیرا بیم آن دارند که امتیازات و جایگاه اجتماعی خود را از دست بدهند.

برخی از توئیت نویسان سعودی نیز در حمایت از شاهزاده محمد بن نایف توئیت ها و ویدیوهایی منتشر کردند و او را به دلیل مبارزه با تروریسم در دوران تصدی پست وزارت کشور ستودند.

برخی از فعالان شبکه های اجتماعی سعودی نیز معتقدند که موقعیت و جایگاه محمد بن نایف در درون آل سعود و به طور کلی در تمام عربستان باعث بازداشت وی شده است .

یکی دیگر از کاربران توئیتر نوشت : شیوه ای که ولیعهد سعودی در مبارزه با افراد خاندان خود در پیش گرفته از سرنوشت بدی برای وی حکایت دارد.

1487

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7313

به "خبرنگاران تلاش دولت سعودی برای ترور شخصیت شاهزاده های دستگیر شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تلاش دولت سعودی برای ترور شخصیت شاهزاده های دستگیر شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید