خبرنگاران انتقاد چین از سیاسی کردن کووید19 و تضعیف سازمان جهانی بهداشت

به گزارش سهندبلاگ، نیویورک- خبرنگاران- نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد در واکنش به تصمیم رژیم آمریکا در قطع بودجه سازمان جهانی بهداشت، گفت: پکن با سیاسی کردن کووید-19 و تضعیف این سازمان مخالف است.

خبرنگاران انتقاد چین از سیاسی کردن کووید19 و تضعیف سازمان جهانی بهداشت

ژانگ جون روز آدینه در نامه ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اضافه نمود: چین از اعلامیه مصوب جنبش عدم تعهد در حمایت از سازمان دنیای بهداشت و مدیرکل آن در انجام وظایف خود، پشتیبانی می نماید.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع این بیماری، چین به طور جدی از سازمان ملل در ایفای نقش اصلی و هماهنگی همکاری های بین المللی برای مبارزه با ویروس کرونا حمایت نموده است، ادامه داد: رئیس جمهور شی تاکید نمود که دنیا جامعه ای با آینده مشترک است. در مبارزه با بیماری که مردم همه کشورها را تهدید می نماید، همبستگی و همکاری، قدرتمندترین سلاح است.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد افزود: لازم است جامعه بین المللی با تقویت اعتماد متقابل، برای پاسخگویی و کوشش جمعی برای پیروزی در این نبرد علیه ویروس بسیار خطرناک، متحد باشد و چین در این باره، متعهد است.

جون با تاکید بر اینکه کشورش از سازمان دنیای بهداشت در ایفای نقش اصلی در همکاری های دنیای ضد همه گیری حمایت می نماید، اظهار کرد: سازمان دنیای بهداشت به عنوان یک آژانس تخصصی سازمان ملل متحد که مسئولیت امور بهداشت عمومی را بر عهده دارد، نقش مهمی در پاسخ به بیماری همه گیری دارد.

وی همکاری چین با سازمان دنیای بهداشت را تنگاتنگ، باز، شفاف و مسئولانه توصیف کرد و گفت: پس از شیوع کووید-19، چین بلافاصله به سازمان دنیای بهداشت گزارش داد، توالی ژنتیکی و تجربه پیشگیری و درمان را بدون فوت وقت با آن سازمان و جامعه دنیای به اشتراک گذاشت.

نماینده چین در سازمان ملل متحد با اعلام حمایت از کوشش های مجمع عمومی سازمان ملل برای پاسخگویی به بیماری همه گیری، توضیح داد: مجمع عمومی، نماینده تمام کشورهای عضو است و اصلی ترین مرجع، سیاست گذار و نماینده سازمان ملل است.

جون با اشاره به فعالیت های نمایندگی تحت امر خود در شورای امنیت و دیگر نهادهای سازمان ملل متحد، تاکید نمود: چین و سایر 187 کشور عضو، پیش نویس قطعنامه همبستگی دنیای برای مبارزه با کووید-19 را تایید کردند که دوباره بر تعهد به همکاری های بین المللی و چند جانبه گرایی تاکید می نماید.

وی با تاکید بر اینکه چین فعالانه به ابتکارات آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد پاسخ می دهد، اظهار داشت: چین کاملا از رهبری دبیرکل در مبارزه با بیماری همه گیر کووید-19 حمایت می نماید و به درخواست وی برای آتش بس دنیای اهمیت زیادی قائل است. نماینده چین در سازمان ملل متحد گفت: چین از طرفین درگیری ها می خواهد تا ضمن حمایت از این ابتکار عمل اقدام برای جلوگیری از هدر رفت زمان، فضای لازم را برای همکاری و ایجاد شرایط دستیابی به راه چاره های سیاسی فراهم نمایند.

نماینده چین در سازمان ملل متحد به آثار مالی کووید-19 هم اشاره نمود و اضافه نمود: چین کوشش های زیادی را برای یاری به کاهش تاثیر این بیماری بر اقتصاد دنیای انجام می دهد. چین کاملا از مسئولیت مهم خود به عنوان دومین اقتصاد عظیم مطلع است و تمام کوشش خود را برای یاری به ثبات و تقویت اقتصاد دنیای انجام می دهد.

جون ادامه داد: چین همچنین برای تسریع در توسعه اقتصاد دیجیتال، اقداماتی را انجام می دهد. این امر باعث شده صنایع جدید و مدل های جدید تجاری چون پزشک تلفنی و کار از راه دور و آموزش، انگیزه های جدیدی را برای رشد مالی دنیا به وجود آورد.

وی با بیان اینکه چین در عین حال که با شیوع بیماری در داخل کشور مبارزه می نماید، یاری های چشمگیری به توسعه بین المللی هم داشته است، اظهار کرد: پکن می کوشد با وجود کووید-19 برای نبرد با فقر هم مبارزه کند و مطمئن گردد که اهداف از بین بردن فقر این کشور طبق برنامه ریزی ها محقق می گردد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد یادآور شد: چین همچنان در چارچوب همکاری های جنوب-جنوب برای مبارزه با بیماری همه گیر، همکاری با سایر کشورهای در حال توسعه را افزایش و مواد و یاری های فنی را با تمام ظرفیت خود ارائه می دهد.

جون ادامه داد: بیانیه گروه 77 و چین از جامعه دنیای می خواهد تا به مسائل و چالش های پیش روی کشورهای در حال توسعه توجه نمایند، تجهیزات، فناوری و یاری به ظرفیت سازی در اختیار آنها قرار دهند و برای از بین بردن استفاده از اقدامات قهریه مالی یکجانبه، اقدامات فوری و موثر اتخاذ نمایند.

وی با تاکید بر اینکه ویروس هیچ مرز و نژادی نمی شناسد، افزود: هیچ کشوری نمی تواند خود را از تاثیر آن دور کند. تنها راه برای از بین بردن ویروس ، همکاری است. تغییر مقصر و سرزنش یاری نمی نماید تا روی پاسخ همه گیر متمرکز شوید بلکه فقط جامعه بین المللی را تقسیم می نماید و همکاری های بین المللی ضد همه گیری را به خطر می اندازد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد توضیح داد: ما قاطعانه با اقدامات نادرستی چون برچسب زدن و سیاسی کردن موضع مشترک جامعه بین المللی مخالف هستیم.

جون اظهار داشت: کووید-19 آخرین شرایط اضطراری در عصر دنیای شدن اقتصاد نخواهد بود و بشر همچنان با چالش های امنیتی سنتی و غیر سنتی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. اضطراب این اورژانس بهداشت عمومی دنیای، ضرورت ایجاد جامعه با آینده مشترک برای بشریت را به داخل کشورها سوق داده است. با همبستگی و یاری متقابل، بر این همه گیری غلبه خواهیم کرد و آینده ای روشن تر را در آغوش خواهیم کشید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8212

به "خبرنگاران انتقاد چین از سیاسی کردن کووید19 و تضعیف سازمان جهانی بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد چین از سیاسی کردن کووید19 و تضعیف سازمان جهانی بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید