توافق کرد ها با الکاظمی بر سر تصاحب 3 کرسی در کابینه

به گزارش سهندبلاگ، یک رهبر حزب دموکرات کردستان عراق گفت که کُرد ها در مذاکرات خود با مامور تشکیل کابینه عراق بر سر تصاحب سه کرسی وزارتی در کابینه جدید به توافق رسیدند.

توافق کرد ها با الکاظمی بر سر تصاحب 3 کرسی در کابینه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حزب دموکرات کردستان عراق اطلاع داد که بعد از اتمام مذاکرات با مصطفی الکاظمی مامور تشکیل کابینه عراق سهم کُرد ها از کرسی های وزارتی معین شد.

فرحان جوهر یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه گفت: گروه های کُرد مذاکرات درباره سهم کُرد ها در کابینه مصطفی الکاظمی را به پایان رساندند.

او گفت: مذاکرات با اعطای سه وزارتخانه به کُرد ها به پایان رسید و توافق شد وزارتخانه های دادگستری، دارایی و عمران و بازسازی عراق به کُرد ها تعلق بگیرد و کُرد ها هم اسامی چند نامزد برای تصدی این وزارتخانه ها را ارائه خواهند داد که الکاظمی مختار خواهد بود از میان آن ها هر کدام را مناسب ببیند منصوب کند.

جوهر افزود، مذاکرات با احزاب سنی برای یکسره شدن تعداد و ماهیت کرسی های وزارتی آن ها در دولت الکاظمی ادامه دارد.

یک هیأت عالی رتبه از منطقه کردستان عراق، روز گذشته به منظور رایزنی درباره چند پرونده از جمله ترکیب کابینه جدید عراق وارد بغداد شده بود.

ائتلاف القوی العراقیه (اهل تسنن) در مجلس عراق هم گفت که یک تیم مذاکره نماینده برای مصاحبه با الکاظمی درباره سهم این ائتلاف از کرسی های وزارتی تشکیل داده و انتظار می رود طی هفته جاری ترکیب کابینه الکاظمی معین و به مجلس ارائه گردد.

هیبت الحلبوسی عضو این ائتلاف در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه گفت: تیم متشکل از نمایندگان و رهبران القوی العراقیه با الکاظمی مذاکره می نمایند تا درباره سهم این ائتلاف از کرسی های وزارتی به تواق برسند و سپس اسامی نامزد های تصدی وزارتخانه های اهل تسنن را مطرح می کنیم.

وی پیش بینی کرد که کابینه الکاظمی و اسامی وزرا طی هفته جاری به مجلس ارائه گردد و الکاظمی هم برای معین زمان رای گیری به کابینه خود در مجلس درخواست دهد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8358

به "توافق کرد ها با الکاظمی بر سر تصاحب 3 کرسی در کابینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق کرد ها با الکاظمی بر سر تصاحب 3 کرسی در کابینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید