تجربه نمایشگاه آنلاین کتاب در لهستان و چالش بازار مجازی

به گزارش سهندبلاگ، نمایشگاه کتاب ورشو سال جاری نیز قرار بود با وجود ویروس کرونا برگزار گردد که در آخرین لحظه مسئولان اعلام کردند که به صورت دیجیتالی نمایشگاه خود را برگزار خواهند کرد.

تجربه نمایشگاه آنلاین کتاب در لهستان و چالش بازار مجازی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبنا، نمایشگاه کتاب ورشو پایتخت کشور لهستان هر سال اواخر ماه می برگزار می شد و سال جاری نیز قرار بود با وجود ویروس کرونا برگزار گردد که در آخرین لحظه مسئولان اعلام کردند که به صورت دیجیتالی نمایشگاه خود را برگزار خواهند کرد. سال گذشته 1038 نویسنده از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور یافته بودند و با بیش از 80 هزار بازدیدنماینده یک رکورد جدید در نمایشگاه های کتاب در تاریخ این کشور ثبت شده بود.

سال جاری علارغم اینکه مسئولان لهستانی گفته بودند نمایشگاه را با رعایت شرایط و استانداردهای بهداشتی برگزار می نمایند ولی ظاهراً از این تصمیم خود منصرف شده و ترجیح دادند یک بازار کتاب آنلاین به نام بوک تارگ (BookTarg.pl) برپا نمایند. این بازار کتاب هایی از 40 نویسنده لهستان را برای فروش عرضه نموده است.

سازمان دهندگان این بازار آنلاین می گویند این اولین بار است که چنین فرصت دیجیتال برای مردم این کشور فراهم شده است. کتابفروشی های آنلاین کشور لهستان از جمله آلگرو(Allegro) و لگیمی(Legimi) از سازمان دهندگان این بازار آنلاین هستند.

مسئولان نمایشگاه کتاب ورشو می گویند با وجود شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا این نمایشگاه سال 2021 نیز ممکن است با شکل جدیدی برگزار گردد و حتی احتمال دیجیتالی شدن آن نیز وجود دارد. میکولاژ مالشنسکی مدیر فروشگاه آنلاین آلگرو می گوید شرایط موجود نشان می دهد که احتمال هرگونه اتفاقی وجود دارد. ناشران لهستانی همگی بر دیجیتالی برگزار شدن نمایشگاه اتفاق نظر دارند ولی باید مدلی طراحی گردد تا خسارت های گذشته جبران گردد.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط موسسه تحقیقات بازار کتاب لهستان نظرسنجی از حدود 118 کتابفروش و ناشر لهستانی نشان می دهد 30 تا 70 درصد از فروش آنها کاهش یافته است ولی هنوز آنها فرصت برگزاری نمایشگاه های دیجیتال را تجربه ننموده اند.

کرزیستوف اولسجوک مالک انتشارات و کتابفروشی زیاسکی (Książki) شهر ورشو می گوید این اولین بار است که بازار آنلاین کتاب در این کشور برپا می گردد و هنوز هیچ کس از میزان استقبال و فروش آن خبر ندارد. وی گفت: به طور حتم در آینده فروش کتاب در لهستان و دیگر کشورها احتیاج به قوانین خاصی دارد که باید در فضای مجازی نیز در نظر گرفته گردد.

این ناشر لهستانی در ادامه گفت: فعلاً این آغاز کار بازار آنلاین در لهستان است. در گذشته سهم فروش کتاب در فضای مجازی تنها 50 درصد بود ولی شرایط موجود ایجاب می نماید که بهای بیشتری به این فضا داده گردد.

لوکاس اوکونسکی مدیر کتابفروشی زنجیره ای پولسکا (Polska) نیز تجربه فروش کتاب در فضای مجازی را برای کشور لهستان یک تجربه جدید و دست نخورده ارزیابی می نماید و اعتقاد دارد همه چیز در آینده تعیین خواهد شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8927

به "تجربه نمایشگاه آنلاین کتاب در لهستان و چالش بازار مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه نمایشگاه آنلاین کتاب در لهستان و چالش بازار مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید