بایدن: جمهوریخواهان باید میان همکاری یا اختلاف یکی را انتخاب کنند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده نخستین کنفرانس خبری خود را در کاخ سفید و با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف آغاز کرد.

بایدن: جمهوریخواهان باید میان همکاری یا اختلاف یکی را انتخاب کنند

پیش بینی می شود که در این کنفرانس خبری، رئیس جمهور دموکرات آمریکا به پرسشهایی در زمینه سیاست دولت تحت مدیریت وی برای مقابله با کووید -19، افزایش روزافزون بچه ها مهاجر و بدون سرپرست، واکسیناسیون کرونا و همچنین بحث کنترل اسلحه در کنار بسکمک دیگر از موضوعات خارجی همچون آزمایش موشکی کره شاقتصادی، خروج نیروهای آمریکا از افغانستان، آینده روابط دوجانبه با چین و روسیه پاسخ دهد.

کرونا

بایدن در ابتدای این کنفرانس خبری به طور رسمی گفت که دولت وی قصد دارد تا صدمین روز ریاست جمهوری وی، 200 میلیون دوز واکسن کرونا به شهفرایندان این کشور تزریق شود.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین با تمجید از بسته کمک اقتصادی 1.9 هزار میلیارد دلاری برای مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در نخستین کنفرانس خبری خود گفت که از زمان تصویب این بسته کمک اقتصادی در کنگره در اوایل ماه مارس، ما به تدریج شاهد نشانه های امید در اقتصاد کشور هستیم.

لازم به ذکر است که بسته کمک اقتصادی بایدن نخستین و مهمترین اولویت قانونگذاری او از زمان راهیابی به کاخ سفید در ماه ژانویه بوده است.

مهاجرت

ترامپ در این کنفرانس خبری در پاسخ به پرسشی در مورد مسئله مهاجرت به صراحت گفت که مایل است با هر جمهوری خواهی که خواهان بهبود اوضاع در این زمینه است، همکاری کند.

کره شاقتصادی

رئیس جمهور ایالات متحده در واکنش به پرتاب دو ففرایند موشک بالستیک از سوی کره شاقتصادی گفت که چنانچه پیونگ یانگ به تشدید رویارویی دامن بزند، با واکنش هایی روبرو خواهد شد؛ اما در عین حال ایالات متحده از فرایند دیپلماسی که به خلع سلاح هسته ای منتهی شود، استقبال می کند.

وی در این باره گفت که ایالات متحده با متحدان و شرکای خود در حال مشورت و رایزنی است و پاسخ هایی داده خواهد شد. اگر آنها تشدید [رویارویی] را انتخاب کنند، ما بر طبق آن پاسخ خواهیم داد. ما همچنین برای دیپلماسی آماده هستیم، ولی این فرایند باید به نتیجه پایانی خلع سلاح هسته ای مشروط شود.

افغانستان

رئیس جمهور ایالات متحده ضمن تأکید بر اینکه خروج 3500 نیروی آمریکایی باقیمانده از افغانستان تا یکم ماه مه به دلایل تاکتیکی کاری سخت خواهد بود، گفت که تصور نمی کند این نیروها تا سال آینده در افغانستان باقی بمانند.

ظاهراً منظور رئیس جمهور آمریکا از دلایل تاکتیکی، چالشهای لجستیکی برای خارج کردن حدود 10 هزار نیروی نظامی آمریکایی و خارجی و تجهیزات نظامی آنها از افغانستان ظرف شش هفته آینده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13030

به "بایدن: جمهوریخواهان باید میان همکاری یا اختلاف یکی را انتخاب کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: جمهوریخواهان باید میان همکاری یا اختلاف یکی را انتخاب کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید