امروز آخرین فرصت برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش سهندبلاگ، وزارت راه و شهرسازی در حالی ساعت 24 امروز پنجم دی ماه را آخرین فرصت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن برای تکمیل آورده حدود 40 میلیون تومان اعلام نموده که پیش از این سه بار این مهلت را تمدید نموده است.

امروز آخرین فرصت برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، در سرانجام هر ماه معمولا وزارت راه و شهرسازی ضرب العجل هایی برای آن دسته از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که آورده خود را تکمیل ننموده اند معین و سپس این فرصت را تمدید می نماید. ابتدا سرانجام مهرماه آخرین مهلت اعلام شد، سپس این زمان را تا انتهای آبان تمدید کردند، بعد سرانجام آذر به کسانی که آورده را تکمیل ننموده بودند فرصت داده شد، چند روز قبل هم آخرین مهلت را پنجم دی ماه گفتند.

البته محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - گفته افرادی که تا پنجم دی ماه نسبت به واریز اولیه وجه اقدام ملی مسکن اقدام ننمایند از لیست حذف می شوند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مورد جزئیات افتتاح حساب متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن گفت: در طرح اقدام ملی مسکن که 400 هزار واحد است 100 هزار واحد مربوط به بافت فرسوده است که این تعداد از واحدها آمارشان به شکل مجزا ارایه می گردد.

در مورد 300 هزار واحد مسکن ملی در سایر بافت ها تا به امروز 240 هزار نفر یا نسبت به افتتاح حساب خود اقدام نموده اند و یا اینکه جزو پروژه هایی مشارکتی بودند که زمین طرح اقدام ملی برای احداث واحدها مسکونی به آنها واگذار شده است. فقط 60 هزار نفر از 300 هزار نفر، هنوز شرایط حساب آنها از نظر تکمیل و یا واریز کل وجه به جامانده است که تا پنجم دیماه در مورد آنها تصمیم گیری نهایی خواهد شد.

محمودزاده گفت: هم اکنون 160 هزار نفر در لیست ذخیره طرح اقدام ملی مسکن است که اگر بنا به دلایلی افرادی نسبت به واریز وجه اقدام ننمایند لیست ذخیره جایگزین آنها خواهد شد.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور اول نام نویسی 1.6میلیون نفر به وسیله سایت و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است.

میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.

ثبت نام مرحله اول به سرانجام رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه نمایند.

مهلت بارگذاری مدارک و افتتاح حساب، سرانجام مهر ماه اعلام شده بود که تا پنجم دی ماه تمدید شد. در صورت عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می شوند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12005

به "امروز آخرین فرصت برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز آخرین فرصت برای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید