الزام اپلیکیشن های غربی به ذخیره محلی اطلاعات کاربران در ترکیه

به گزارش سهندبلاگ، مقامات ترکیه ای اپلیکیشن های مختلف آمریکایی و اروپایی را به ذخیره سازی اطلاعات کاربران داخل این کشور بر روی سرورهای محلی موظف نموده اند.

الزام اپلیکیشن های غربی به ذخیره محلی اطلاعات کاربران در ترکیه

ترکیه به تازگی پلتفرم به اشتراک گذاری ویدئوی فرانسوی دیلی موشن را موظف به تأسیس دفتر نمایندگی محلی در این کشور و ذخیره سازی داده های شخصی کاربران ترکیه بر روی سرورهای نصب شده در خاک ترکیه نموده و این شرکت تصمیم یادشده را اجرا نموده است.

پیش از این ترکیه از یوتیوب، تیک تاک و اپلیکیشن روسی VKontakte (VK) نیز درخواست های مشابهی را مطرح نموده بود.

به گفته عمر فاتح سایان، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت های ترکیه، دیلی موشن که میلیونها دسترسی از داخل این کشور دارد نماینده ای را در این کشور منصوب نموده و انتظار می رود سایر شبکه های اجتماعی نیز دست به اقدام مشابه بزنند.

روز آدینه گذشته اپلیکیشن چینی تیک تاک هم از انتصاب یک نماینده محلی رسمی در ترکیه اطلاع داد.

دولت ترکیه در اول اکتبر سال 2020 قوانین تازه ای را در این کشور به تصویب رساند که بر مبنای آن تمامی شبکه های اجتماعی با بیش از یک میلیون کاربر در ترکیه باید نماینده ای در این کشور منصوب و داده های کاربران ترکیه را در داخل این کشور نگهداری نمایند.

دولت ترکیه در دسامبر گذشته فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، توئیتر و یوتیوب را به علت نقض این قوانین 30 میلیون لیر ترکیه برابر با 3.83 میلیون دلار جریمه کرد. هر یک از این شرکت ها در نوامبر گذشته هم به همین علت 10 میلیون لیر ترکیه جریمه شده بودند. کاهش 90 درصدی پهنای باند جریمه دیگری است که برای شرکت های متخلف در نظر گرفته می گردد.،مهر

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12213

به "الزام اپلیکیشن های غربی به ذخیره محلی اطلاعات کاربران در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام اپلیکیشن های غربی به ذخیره محلی اطلاعات کاربران در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید